عضو هیاتمدیره حرکت اول: سرمایهگذاری جسورانه ماراتنی بلندمدت است
۱ تیر ۱۴۰۵
زمان مطالعه : ۱۴ دقیقه
شماره ۱۴۶
از وقتی ساعت کاری ادارهها تغییر کرده، تهران هم انگار ساعت خودش را عوض کرده است. ترافیکهایی که زمانی پیشبینیپذیر بودند، حالا ناگهان در میانه روز ظاهر میشوند و تمام برنامهریزیها را به هم میریزند. ما نیز در مسیر این گفتوگو، درست در یکی از همین ترافیکهای غیرمنتظره گرفتار شدیم؛ تأخیری که میتوانست برنامه یک روز کاری را کاملاً بر هم بزند. اما وقتی بالاخره به محل مصاحبه رسیدیم، با مدیری روبهرو شدیم که برخلاف آشفتگی این روزهای اکوسیستم فناوری، با آرامش از برنامههای پنجساله، سرمایهگذاریهای بلندمدت و ضرورت حفظ نگاه آیندهنگر در میانه بحرانها صحبت میکرد. علی تهرانینصر، عضو هیاتمدیره حرکت اول، معتقد است جنگ، قطعی اینترنت و نااطمینانیهای اقتصادی اگرچه سرعت برخی از تصمیمها را کم کردهاند، اما دلیل کافی برای کنار گذاشتن سرمایهگذاری جسورانه نیستند؛ سرمایهگذاریای که به گفته او بیش از هر زمان دیگری به تعادل میان جسارت، واقعبینی و تابآوری نیاز دارد. [aparat id="pxz9611"] اکوسیستم سرمایهگذاری ایران از خرداد ۱۴۰۴ با مجموعهای از بحرانها مثل جنگ ۱۲روزه، اعتراضات دیماه و جنگ رمضان مواجه شده است؛ آیا این حوادث فضای سرمایهگذاری در حرکت اول را انقباضی نکرده است؟ حرکت اول تابع راهبردهای کلان همراه اول است. در همراه اول، برنامه پنجساله سوم با نام «کهکشان» تدوین و از انتهای سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد. در واقع پیش از این رخدادها چارچوب راهبردی مشخص شده بود. بر همین اساس، رویکرد حرکت اول نیز تغییر ماهوی نکرده و فعالیت ما در قالب معاونت سرمایهگذاری هوشمند و در جایگاه بازوی اجرایی این معاونت ادامه پیدا کرده است. در نتیجه سرمایهگذاری خطرپذیر نیز همچنان در دستور کار قرار دارد و متوقف نشده است. در ضمن حرکت اول صرفاً سرمایه مالی ارائه نمیدهد، بلکه از شبکه همکاران همراه اول و ظرفیتهای اکوسیستم خود بهمنظور تولید ارزشافزوده برای شرکتهای سبد سرمایهگذاری استفاده میکند. در این چارچوب، تمرکز ما بیشتر بر سرمایهگذاریهای بزرگتر و...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید