بالا رفتن از نردبان اندیشه فردا؛ چگونه آمیرزا ۲۵ میلیون ایرانی را وارد بازی کلمات کرد
۱۰ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه : ۱۰ دقیقه
شماره ۱۰۸
نردبان اندیشه فردا (بازی آمیرزا) زمینه کاری: ارائهدهنده بازیهای رایانهای نیروی انسانی: ۳۰ نفر سال تاسیس: ۱۳۸۶ در یکی از روزهای نزدیک به زمستان ۱۴۰۱ جایی نزدیک به دفتر پیوست در خیابان سپند در یک ساختمان اداری قدیمی به سراغ شرکت نردبان اندیشه فردا رفتیم که احتمالاً آن را بیشتر با بازی آمیرزا میشناسیم. آمیرزا بازی دیگری از سازندگان بازی باقلوا و یک بازی۱۵۰۰ مرحلهای در سبک کلمات است که هدف آن پیدا کردن کلمات مورد نظر از بین حروف بههمریخته است. میزبان ما در آمیرزا «حمید عبداللهی» و «شهریار ازهاریانفر» همبنیانگذاران نردبان اندیشه فردا هستند و حمید عبداللهی قرار است برایمان از قصه آمیرزا بگوید، قصه پرفراز و نشیب یک بازی موبایلی که پس از پیچ و خمهای فراوان، امروز به ۲۵ میلیون کاربر فعال رسیده است. روایت بازیای با لغاتی که بین بسیاری از خانوادهها شناخته شده و محبوب است. حمید در روایت شکلگیری آمیرزا میگوید: «همیشه به حوزه گیم علاقهمند بودم و فکر میکنم تمام بچههایی هم که در حال حاضر در تیم آمیرزا مشغول فعالیتاند عاشق گیم هستند. اما شاید بهتر است برای قصه آمیرزا به سالها قبل برگردیم، قبل از اینکه تا این حد بازیها در گوشیهای هوشمند محبوب شوند ما برای کنسول و کامپیوترها هم بازی میساختیم. در سالهای اولیه فعالیتمان بازی لطفعلیخان زند، شبگرد، و شمشیر نادر هم جزو بازیهایی بود که در تولیدشان مشارکت داشتیم.» از سال ۹۲ حمید به همراه شهریار و برادرش سعید تصمیم میگیرند به کسبوکار خود جدیت بیشتری ببخشند و به همراه چند نفر از دوستانشان ورود جدیتر به بازار بازیهای موبایل را تجربه کنند. ورودی که باعث شکلگیری آمیرزا شد. حمید درباره روزهایی که پشت سر گذاشتند میگوید: «روال کار به خوبی پیش نمیرفت، ماندن در بازار بازی کار سادهای نبود. باقلوا را ساخته بودیم و با اینکه دیگر کسبوکارمان جدی شده بود...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید