skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

رگولاتوری، شورای مجازی ، پلیس فتا و کمیته فیلترینگ در لیست تحریم نقض حقوق بشر

تحریریه پیوست

۱۹ مرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا در یک گزارش جامع لیست افراد، شرکت‌ها و نهادهای ایرانی تحریم شده را به کنگره آمریکا اعلام کرده است. این گزارش براساس لیست به‌روزرسانی شده در ژانویه ۲۰۱۹ در اختیار کنگره قرار گرفته است.
به گزارش پیوست، در این لیست تحریمی که به بهانه نقض حقوق بشر تهیه شده نام سازمانها و نهادهای مهم فعال در حوزه ICT کشور مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  شورا و مرکز عالی فضای مجازی، پلیس سایبری ایران (فتا) و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانهای دیده میشود. از دیگر نامهایی که در این لیست تازه منتشر شده به چشم میخورند میتوان به شرکت امنافزار گستر شریف، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، شرکت پیکآسا، صنایع الکترونیکی ایران (صاایران،) و شرکت فناوری‌های نرمافزاری دوران اشاره کرد.

پیش از این و در خرداد ماه سال گذشته نیز نام «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی و عبدالصمد خرمآبادی، دبیر پیشین کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و همچنین عبدالعلی علیعسگری رئیس سازمان صداوسیما از سمت آمریکا در لیست تحریم وزارت خزانهداری آمریکا قرار گرفته بودند.

همچنین از سوی دیگر برخی خبرگزاریهای خارجی خبر دادهاند که دولت آمریکا در کنار قرار دادن نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در لیست تحریم‌های خود با ارسال نامهای به شرکتهای فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از آنها خواسته تا صفحات اجتماعی ظریف در این سرویسها را مسدود کنند.

لیست نام شرکت‌ها و نهادهایی که وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا منتشر کرده را می‌توانید اینجا ببینید.

http://pvst.ir/63z

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو