skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی:

می‌خواهیم پلتفرم باز تاکسیرانی ارائه کنیم

۲۷ دی ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۱۴ دقیقه

شماره ۶۴

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

اتاق مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با صفحه‌نمایش بزرگش که گره‌های ترافیکی و تجمع تاکسی‌ها را نشان می‌دهد برای من خبرنگار جذابیت خاصی داشت. از او خواستم تا ایستگاه تاکسی میدان ونک را نشان دهد، همان‌جایی که گاهی برای سوار شدن تاکسی مدت‌ها در انتظار می‌مانم. اما در آن زمان که ما در اتاق مدیرعامل تاکسیرانی نشسته بودیم به نظر می‌رسید ایستگاه ونک نیز خلوت است و خبری از شلوغی بعد‌ازظهرها نیست. علیرضا قنادان می‌گفت برای اینکه شلوغی را ببینی باید چهار پنج بعدازظهر به مانیتور نگاه کنی. آن زمان است که تماس‌ها به ما شروع می‌شود و آغاز کار به شمار می‌آید. به نظر می‌رسید هنوز چند ساعتی تا از بین رفتن لبخندش زمان باقی است و ما نیز قبل از اینکه شلوغی تصاویر مانیتورها امکان صحبت کردن در مورد موضوع داغ پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی را از ما بگیرد گفت‌وگوی خود را شروع کردیم.

چند وقتی است که موضوع پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی داغ شده است و به نظر می‌رسد هنوز متولی اصلی این موضوع مشخص نیست. در شرایط فعلی هم تاکسیرانی و هم سازمان فاوای شهرداری تهران روی این موضوع کار می‌کنند، متولی اصلی اجرای این طرح کدام بخش است؟ سازمان تاکسیرانی یک سازمان متولی قانون‌گذاری و نظارت بر ضوابط در حوزه حمل و نقل زیر ۱۵ نفر در شهر تهران است. هر کس می‌خواهد با وسیله نقلیه‌ای زیر ۱۵ نفر حمل و نقل مسافر انجام دهد باید ضوابط تاکسیرانی را بپذیرد. البته این دعوایی است که ما با جاهای مختلف داریم؛ مثلاً موضوع تاکسی‌های اینترنتی، یا هر وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهد حمل و نقل مسافر انجام دهد، در شرایطی که این وسیله زیر ۱۵ نفر باشد باید با تاکسیرانی هماهنگ کند و مجوزهای لازم را بگیرد، قانون‌گذاری این حوزه برعهده شورای عالی ترافیک کشور و شورای حمل و نقل و ترافیک تهران است اما ضوابط تعیین‌شده توسط آنها را تاکسیرانی اجرا می‌کند. در بخش تاکسیرانی ما با ناوگانی طرف هستیم که بخش بزرگی از آن خود مالک است و فقط مالکیت بخشی از این ناوگان شرکتی است. البته کل آن بخش خصوصی است و هیچ تاکسی‌ای در تهران مستقیماً با سازمان تاکسیرانی طرف نیست و هیچ‌کدام از این تاکسی‌ها متعلق به تاکسیرانی نیستند. طرف دیگر ماجرا مردمی هستند که از این خدمات استفاده می‌کنند. حوزه تخصصی سازمان تاکسیرانی ضوابط حمل و نقل و استانداردهای حمل و نقل است، چه از نظر خودرو و چه از نظر راننده. در حاشیه این موضوع ما همیشه برای ارائه یکسری خدمات جانبی تحت فشار بوده‌ایم؛ مثلاً در حوزه پرداخت همیشه برای ارائه راهکاری مناسب بابت رفع مشکل پرداخت خرد کرایه تاکسی تحت فشار هستیم. این وظیفه سازمان تاکسیرانی نیست که هیچ، وظیفه شهرداری هم نیست. این وظیفه نظام بانکی و نظام پرداختی کشور است...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۶۴ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶۴ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/c3
مهرک محمودی؛ قائم‌مقام سردبیر ماهنامه پیوست؛ ۳۵۰ خدمت الکترونیکی

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو