پیوست سی

هک چهار بانک؛ چرا مرز بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک روشن نیست

۲ تیر ۱۴۰۵

یک هفته از هک چهار بانک بزرگ کشور گذشته، اما هنوز هیچ گزارش شفافی درباره ابعاد ماجرا، میزان خسارت و زمان بازگشت کامل خدمات منتشر نشده است. در این میان یک سؤال مهم‌تر از خود هک مطرح است: چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بانک‌ها، شرکت خدمات انفورماتیک یا بانک مرکزی؟ این بحران بار دیگر بحث قدیمی تفکیک وظایف حاکمیتی و اجرایی در شبکه بانکی را زنده کرده؛ جایی که هنوز مرز ناظر و مجری به‌روشنی مشخص نیست. آیا زمان جداسازی مسئولیت حاکمیتی و شرکتی شرکت خدمات انفورماتیک نرسیده است؟

https://pvst.ir/ob2

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*