روی دیگر انحصار
بررسی تاثیر حضور صداوسیما بر بازار رسانههای دیجیتالی
۶ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه : ۱۴ دقیقه
شماره ۷۹
تاریخ بهروزرسانی: ۸ مرداد ۱۳۹۹
دوشنبه شبها برای بسیاری از دوستداران دنیای فوتبال یک شب ویژه بود که میتوانستند با تماشای برنامه تلویزیونی ۹۰ علاوه بر اطلاع از اخبار روز فوتبال ایران و جهان، از پشت پرده این ورزش شگفتانگیز هم باخبر شوند و به واسطه گفتوگوهای چالشی عادل فردوسیپور با بازیکنان، مدیران و تصمیمگیران فوتبالی، انتقام یک روز سخت کاری خود را نیز بگیرند. اما این قرارهای شبانه هیجانانگیز که به مدت نزدیک به ۲۰ سال ادامه داشت در پلک بر هم زدنی متوقف و پرونده این برنامه، پشت اما و اگرهای بسیار، برای همیشه بسته شد. تیتر یک اکثر روزنامهها و واکنشها در شبکههای مجازی برای مدتها به برنامه ۹۰ و انتقاد از حذف عادل فردوسیپور اختصاص داشت؛ همه این سوال را مطرح میکردند که آیا با بسته شدن درهای صداوسیما به روی این فرزند رسانه ملی، کمکم کار حرفهای فردوسیپور هم به پایان میرسد؟ در توفان هشتگها و درخواست جامعه فرهنگی از صداوسیما برای بازگرداندن عادل به روی آنتن، او در یک انتخاب هوشمندانه با یک ویژه برنامه اینترنتی به نام «کلاسیکو» که از طریق پلتفرمهای فیلیمو، نماوا و کافهبازار پخش شد دوباره به خانهها بازگشت. بازگشتی قهرمانانه که علاوه بر نشان دادن قدرت شخصیتی و حرفهای او، رکوردشکنی اولین برنامه پرببینده اینترنتی (تاکنون) را نیز به نام او ثبت کرد. این برنامه اینترنتی چنانکه آمارهای ثبتشده از طریق پلتفرمهای آنلاین نشان میدهد، تنها در ۲۴ ساعت توانست حتی بدون حضور تمامقد خود فردوسیپور، یک میلیون و ۸۲۰ هزار بیینده داشته باشد و پس از یک هفته تعداد بینندههایش نیز به دو میلیون و 267 هزار نفر رسید. کلاسیکو در واقع یک آزمایش کوچک برای نمایاندن شروع یک دوران جدید برای رسانههای نوین وابسته به اینترنت بود، دورانی که هرچند در ایران با توسل به قانون و سازمانهای مقرراتگذاری وابسته به صداوسیما به سختی در حال ورود به آن هستیم، اما پیامآور...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید