دادههای جامع و قابل اتکا حلقه مفقوده بروز نوآوری در صنعت بیمه است
مدیر توسعه کسبوکار ریتون شرکت فعال در حوزه فناوریهای بیمهای، ظهور بیمههای شخصیسازی شده را…
۲۰ آذر ۱۴۰۳
۲۹ بهمن ۱۳۹۷
زمان مطالعه : ۳ دقیقه
تاریخ بهروزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸
بنیاد ملی بازیهای رایانهای در بررسی مشکلات بازیکنان آنلاین رایانهای و کنسولی ۵ مشکل عمده بالا بودن پینگ، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکهسازی در سرور، نوسان داشتن پینگ و قطع اتصال اینترنت را اعلام کرد.
به گزارش پیوست، بنیاد ملی بازیهای رایانهای آذر ماه به دنبال اختلالهای اینترنتی هنگام انجام بازیهای کامپیوتری و کنسولی از بازیکنان این بازیها خواسته بود تا مشکلات خود را با پر کردن یک فرم که در وبسایت این بنیاد قرار گرفته گزارش کنند.
حال پس از گذشت ۳ ماه بنیاد اطلاعات ۷۹۰ بازیکن را بررسی و مشکلات را به ۵ دسته بالا بودن پینگ، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکهسازی در سرور، نوسان داشتن پینگ و قطع اتصال اینترنت دستهبندی کرد.
براساس این گزارش در مورد بالابودن پینگ، میانگین پینگ اعلامشده با آیپی ۸.۸.۸.۸ عدد ۱۵۹میلیثانیه و میانگین پینگ اعلامشده با آیپی ۱۲۷.۱۲۷.۲۱۸.۲۱۷ عدد ۱۳۴ میلیثانیه بوده است. این در حالی است که برای یک تجربه قابلقبول بازی آنلاین به پینگ زیر 100 میلیثانیه نیاز است.
در بخش عدم اتصال به سرور احتمالا بازیکنان با دو موضوع قطع ارتباط از سوی میزبان که تحریمها میتواند یکی از دلایل آن باشند و فیلترینگ مواجه هستند که اتصال به شبکه را مختل میکنند. در میان بازیهای مختلف ۵ عنوان که بیشتر از باقی این مشکل را گزارش کردهاند به ترتیب بازیهای PES، PUBG، بتلفیلد، فورتنایت و کال آو دیوتی هستند.
طبق اعلام بنیاد ملی بازیها محدودیت شبکهسازی نیز به شرایطی باز میگردد که کاربران بدون مشکل داخل شبکه هستند اما نمیتوانند به فرد یا بازی خاصی متصل شوند.
نوسانداشتن پینگ از دیگر مشکلات مورد بررسی بنیاد است که توسط بازیکنان گزارش شده بود. در واقع همانطور که پینگ بالا در بازی ایجاد تاخیر میکند، نوسان پینگ هم باعث ایجاد وقفه یا افت کیفیت بازی آنلاین میشود.
در نهایت قطع اتصال اینترنت به عنوان آخرین مشکل جدی در بررسی بنیاد ملی بازیها شناسایی شد. این مشکل به دلیل قطع اتصال اینترنت توسط ISP رخ میدهد. در واقع ممکن است کاربر بدون مشکل به سرور وصل شده و در فرآیند شبکهسازی نیز دچار مشکل نشود. اما به دلیل قطع ناگهانی اینترنت از بازی بیرون انداخته شود. در این بخش سرویسدهندههای مخابرات، ایرانسل، شاتل، پارس آنلاین و آسیاتک به ترتیب به عنوان ۵سرویسدهندهای شناسایی شدهاند که دارای بیشترین فراوانی در میان پاسخگویان بوده اند.
بررسیهای بیشتر مشکلات اشاره شده به تفکیک سرویسدهندههای اینترنت نیز نشان میدهد مشکل بالابودن پینگ بیش از همه در پیشگامان، عدم اتصال به سرور بیش از همه در آسیاتک، محدودیت در شبکهسازی بیشتر در مبیننت، نوسان داشتن پینگ بیش از همه در پیشگامان و قطع اتصال اینترنت نیز بیشتر در صبانت گزارش شده است.
همچنین در گزارش بنیاد ملی بازیها مشخص شده که مشکل بالا بودن پینگ بدترین شرایط خود را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸، عدم اتصال به سرور بدترین وضعیت را در ساعات ۶ تا ۱۲، نوسان پینگ بدترین شرایطش را در بازه ۶ تا ۱۲، قطع اتصال اینترنت بدترین وضعیت را در ساعات ۱۲ تا ۱۸ و محدودیت شبکهسازی بیشترین مشکلات خود را در ساعات ۱۸ تا ۲۴ شبانهروز تجربه میکنند.
اینفوگرافی زیر به صورت مختصر ۵ مشکل اصلی بازیکنان را بیان کرده است: