والت دیزنی؛ از کارتون تا کریپتو
۱۰ بهمن ۱۴۰۳
زمان مطالعه : ۸ دقیقه
شماره ۱۳۱
والت دیزنی، غول دنیای سرگرمی، همواره به دنبال راههای جدید برای سرگرم کردن مخاطبهایش بوده است. از انیماترونیکها (رباتهای متحرک) در پارک تفریحی دیزنی گرفته تا انیمیشنهای دیجیتالی، والت دیزنی یکی از پرسروصداهای دنیای سرگرمی است. در سالهای اخیر هم نوبت به فناوری جدید بلاکچین رسیده است. دیزنی با ورود به این حوزه نشان داد نهتنها از قافله تکنولوژی عقب نمیماند، بلکه میخواهد در این زمینه هم پیشرو باشد. در سال ۲۰۱۴، بخش فناوریمحور دیزنی در سیاتل، توسعه پروتکل بلاکچینی به نام Dragonchain را آغاز کرد. هدف اصلی این پروژه ایجاد یک سیستم مدیریت دارایی امن بود تا در مقایسه با بلاکچینهای شرکتی دیگر مانند اتریوم، مقیاسپذیری بیشتری ارائه دهد. ایده پشت این پروژه آیندهنگری دیزنی در زمینه بهبود همکاری و هماهنگی فرایندهای سازمانی با توجه به پیشبینیهای رشد و فراگیری تکنولوژی بلاکچین بود. اگرچه Dragonchain در ابتدا برای استفاده داخلی طراحی شده بود، اما دیزنی سال ۲۰۱۶ تصمیم استراتژیک گرفت آن را متنباز کند. این تصمیم به توسعهدهندگان و کسبوکارهای خارجی اجازه داد از این فناوری بهرهبرداری کنند و نوآوری بیشتری در مسیر این پروژه رقم بزنند. به همین خاطر تعدادی از کارکنان سابق دیزنی بنیاد Dragonchain را تاسیس کردند؛ یک سازمان غیرانتفاعی که مسئولیت توسعه و نگهداری این پروتکل را بر عهده گرفت. کارایی Dragonchain در پروژه بلاکچین دیزنی این فناوری سبب شد یک شرکت تجاری که هدف آن سادهسازی پذیرش بلاکچین برای کسبوکارهاست متولد شود. پلتفرم Dragonchain یک راهحل «آماده به کار» تلقی میشود که به شرکتها اجازه میدهد ویژگیهای بلاکچین را بدون نیاز به سرمایهگذاری سنگین در سازمانی پیچیده ادغام کنند. ویژگیهای کلیدی این زنجیره عبارت از رمزگذاری و شکل هیبریدی بلاکچین است که ترکیبی از ذخیرهسازی دادههای عمومی و خصوصی برای بهبود امنیت و شفافیت را دربر میگیرد. جو روئیتس، مدیرعامل Dragonchain Inc.، یکی از مهندسان پشت پروژه اولیه بلاکچین در دیزنی بود که از...
شما وارد سایت نشدهاید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.
وارد شویدعضو نیستید؟ عضو شوید