۹ آبان ۱۴۰۳
نیم نگاه
22-26 مرداد هیاهوی بازی در مصلی به خواب رفت نمایشگاه بازیهای رایانهای امسال سومین دوره خود را در آخرین روزهای گرم مردادماه پشت سر گذاشت و اهالی بازیدوست را بار دیگر در مصلی تهران دور هم جمع کرد. در این نمایشگاه بنا بر اعلام معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، 150 شرکت و موسسه حضور داشتند و یک و نیم میلیون علاقهمند هم از آن بازدید کردند. نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر 24 هزار متر مربع و در قالب بخشهای مختلف برپا شد که این فضا در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته بود. امسال از 30 بازی رایانهای رونمایی شد و بازیهای شبان، شکار شیطان، ترکمانچای، میرمهنا، آرش، طلای سیاه و شکارچی گنج از جمله بازیهایی بودند که در نمایشگاه حضور داشتند. علاوه بر آن بازیهای رایانهای پرواز دوران، فریاد آزادی، مقاومت خرمشهر، بیداری و عملیات انهدام2 نیز در زمره بازیهای ارزشی بودند که به نمایشگاه آمدند. در نمایشگاه بخش جالبی به نام «ارزیابی عصب روانشناختی» وجود داشت. در آن غرفه، سیستم عصبی افراد هنگام انجام بازیهای مختلف مورد بررسی قرار میگرفت تا از آن طریق میزان اثرگذاری بازیها ارزیابی شود. بنابر اعلام بنیاد ملی بازیهای رایانهای، هفت دانشگاه در نمایشگاه امسال حضور یافتند. علاوه بر این 19 تیم بازیساز دانشگاهی نیز در جریان این نمایشگاه بودند. در بخش دانشآموزی هم، مدارس 70 بازی مستقل را به نمایشگاه آوردند. کارگاههای آموزشی یکی از کاربردهایی است که بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای آشنا کردن بازدیدکنندگان با مفهوم ESRA یا نظام ردهبندی سنی از آن بهره برده است. به طور کلی در بخش آموزش و کارگاههای آموزشی، 28 کارگاه با محوریت طراحی، بازینامهنویسی، بعد فنی، بازاریابی، طرح تجاری بازینامهنویسی و... در سومین دوره نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای برگزار شد. برپایی 30 کارگاه آموزشی، فروشگاه نمونه بازیهای رایانهای با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و...