skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

شبکه ققنوس کلیدگذاری شد

تحریریه پیوست

۱۱ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

شبکه ققنوس به صورت رسمی کلیدگذاری شد.
به گزارش پیوست، این مراسم با حضور میزبانان‌ بنیاد ققنوس، شرکت داده‌ورزی سداد به نمایندگی از بانک ملی، بهسازان فردا به نمایندگی از بانک ملت، فناپ به نمایندگی بانک پاسارگاد، داده‌پردازی پارسیان وابسته به بانک پارسیان و شرکت‌های تک‌وستا وابسته به توسن و شرکت ققنوس برگزار شد.

با کلیدگذاری شبکه ققنوس، این شبکه به صورت رسمی‌ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و هر یک از میزبانان می‌توانند محصولات خود بر پایه بلاک‌چین روی این شبکه عرضه کنند. در مراسم کلید‌گذاری این شبکه یک میلیارد توکن پیمان صادر و داخل حساب‌های توزیع مطابق با شرایط سپیدنامه ذخیره شد. طبق سپیدنامه ققنوس در آن حساب کل توکن‌ها قفل می‌شود و این توکن‌ها صرفاً با امضای اعضای بنیاد از حساب‌های قفل‌شده امکان خروج دارند.

بعد از مراسم کلیدگذاری، هر کدام از میزبان‌ها فرصت دارند تا طلای پشتوانه را تأمین کنند. بعد از آن به بنیاد اعلام می‌کنند که طلای پشتوانه تأمین شده است و یک گروه از اعضای بنیاد، طلای پشتوانه را بررسی می‌کنند. زمانی که اعضای بنیاد مطمئن شدند این طلا شرایط متناسب با سپیدنامه را دارد، تعدادی از توکن‌ها معادل طلای تأمین‌ شده را از این حساب توزیع به‌حسابی که میزبان اجازه دارد به عامه مردم توزیع کند، منتقل می‌کنند.از همین روست که رمزارز پیمان اول تیرماه منتشر خواهد شد.

 رمزارز «یپمان» توکنی با پشتوانه ۳۰ سوت طلا ۲۴ عیار خواهد بود. پیش از این نیز بنیاد ققنوس اعلام کرده بود برنامه عرضه «پیمان» در اول خرداد را پس از انتشار نسخه یک سپیدنامه ققنوس در دستور کار خود قرار داده است. هم‌اکنون جدید‌ترین نسخه سپیدنامه ققنوس منتشر شده است.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۶ ماه اول فعالیت این شبکه قرار است به جز توکن پیمان، ۳ توکن دیگر در حوزه «املاک»، «تامین مالی جمعی» و احراز هویت یا «KYC» بر بستر ققنوس ارائه شود.

 ققنوس برای اولین بار بهمن ماه سال گذشت با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان بانکهای ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و توسن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

تغییرات نسخه جدید سپیدنامه

مدیرعامل شرکت ققنوس در مراسم کلیدگذاری ققنوس و آغاز رسمی فعالیت شبکه ققنوس به نسخه جدید سپیدنامه ققنوس اشاره کرد و گفت: «در این نسخه سعی کرده‌ایم تمامی شبهات مطرح شده در مورد پیمان و توکن‌های دیگر قابل ارائه بر بستر ققنوس را برطرف کنیم. یکی از این شبهات موضوع مالیت توکن‌ها بود. هم‌اکنون پیمان به عنوان یک مال مستقل، قابل مبادله است و طلای مورد نظر، ارزش آن را تضمین می‌کند.»

سید ولی‌الله فاطمی با اشاره به اینکه تا کنون به صورت کامل طبق پیش‌نویس مطرح شده از سوی بانک مرکزی در حوزه رمز ارز پیش‌رفته‌اند اظهار امیدواری کرد که تاییدیه ضمنی برای فعالیت دوره آزمایشی خود را هر چه سریعتر دریافت کنند.

او همچنین به برنامه همکاری با نظام بورس اشاره کرد و افزود: « طبق توافق‌های صورت گرفته با بورس به صورت ضمنی اجازه فعالیت ما در حوزه تامین مالی جمعی (کراد فاندینگ) داده شده است، امیدواریم این اجازه ضمنی زودتر منجر به توافقنامه شود. برای فعالیت در این حوزه باید ابزارهای خود را طراحی کنیم و به فعالان بورسی ارائه دهیم.»

فاطمی اعلام کرد: «یکی از ابزارهایی که در حال طراحی آن هستیم برای پروژه‌های در حال ساخت دو بانک کشور است. این دو بانک برای تامین مالی جمعی از این طریق اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌خواهیم در مقیاس چند صد میلیاردی برای آن‌ها تأمین مالی کنیم.»

او در مورد دغدغه کارمزد که از سوی کارشناسان پس از انتشار نسخه اولیه سپیدنامه ققنوس مطرح شده بود هم گفت: «راه‌حلی در نسخه قبلی سپیدنامه ققنوس جهت پوشش کارمزد نگهداری طلا، پیشنهاد شد و همچنان در حال بررسی آن هستیم. ما اصرار داریم تعداد پیمان ثابت بماند و مجموع پیمان‌های توزیع شده طی سال‌های آتی هیچ‌گاه از یک میلیارد فراتر نرود.» او ادامه داد: «در بستر غیرمتمرکز جمع‌آوری کارمزد کاری به‌شدت سنگین و پیچیده است. امیدواریم کارشناسان فنی راه‌حل توزیع‌شده‌ای پیدا کنند.»

مدیرعامل ققنوس به تغییرات دیگر نسخه جدید سپیدنامه اشاره و اعلام کرد:‌ «یکی از تغییرات به موضوع نگهداری طلا توسط میزبان‌ها باز می‌گردد، برای نگهداری طلای پشتوانه از سوی میزبان‌ها بحث گواهی و بیمه را به عنوان شرط موازی اضافه کردیم. بانک‌هایی که خودشان توانایی نگهداری طلا را دارند الزام بیمه را کم کرده‌ایم. اما میزبان‌های دیگر یا باید از طریق بانک اقدام به نگهداری طلا کنند یا باید الزامات بیمه‌ای را رعایت کنند.»

 فاطمی با بیان اینکه ققنوس در تلاش است تا از نظام‌های غیربانکی هم میزبان بگیرد و میزان تبادل با آنها را افزایش دهد، این موضوع را بزرگ‌ترین موفقیت برای این کنسرسیوم دانست.

معاون فنی شرکت ققنوس، محمد جواد صمدی، نیز در این مراسم اعلام کرد: «در مراسم کلیدگذاری تعداد یک میلیارد توکن پیمان در شبکه ققنوس صادر و مطابق با شرایط سپیدنامه به حساب‌های توزیع ققنوس منتقل شد. حساب‌های توزیع براساس امضاهای ۱۲ نماینده از سوی ۶ میزبان موسس تنظیم شد و اولین اعضای بنیاد ققنوس مدیریت حساب‌های توزیع در شبکه ققنوس را در اختیار گرفتند.»

http://pvst.ir/5yq

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو