skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

وزیر ارتباطات تحریم شد

تحریریه پیوست

۱ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در لیست تحریم آمریکاه قرار گرفت. به گزارش پیوست، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) امروز (۱آذر) با انتشار بیانیهای «محمدجواد آذری جهرمی» را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

توییتر این وزارتخانه علت تحریم وزیر ارتباطات را سانسور اینترنتی در ایران اعلام است. براین اساس شهروندان آمریکایی یا شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها متعلق به آمریکایی‌ها باشد، برای معامله با وزیر ارتباطات مجاز نخواهند بود و دارایی‌های احتمالی او در حوزه آمریکا هم توقیف خواهد شد.

پیش از این نیز نام سازمان‌ها و نهادهای مهم فعال در حوزه ICT کشور مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  شورا و مرکز عالی فضای مجازی، پلیس سایبری ایران (فتا) و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای، شرکت امن‌افزار گستر شریف، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، شرکت پیک‌آسا، صنایع الکترونیکی ایران (صاایران،) و شرکت فناوری‌های نرم‌افزاری دوران  به بهانه نقض حقوق بشر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

به دنبال تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین، از شنبه شب ۲۵ آبان و به دلیل ناآرامی در برخی شهرهای کشور دسترسی به اینترنت بین المللی در سراسر ایران برای کاربران بنا بر مصوبه شورای امنیت کشور محدود شد. وزیر ارتباطات در اولین واکنش به این قطع دسترسی اعلام کرده بود که این وزارتخانه تنها مجری اجرای تصمیم شورای امنیت کشور بوده است.

همچنین در چند روز گذشته وزیر ارتباطات از پیگیری برای اتصال مجدد اینترنت خبر داده بود. در آخرین اظهار نظر نیز جهرمی در گفتوگو با خبرگزاری «ایسنا» با تایید برقراری دوباره اینترنت در برخی نقاط کشور گفته بود که سایر نقاط هم با تصویب ابلاغ شورای امنیت کشور متصل خواهند شد.

از روز پنجشنبه (۳۰ آبان) و براساس گزارشهای منتشر شده دسترسی کاربران به  اینترنت بینالملل در استانهایی مانند کرمان، تبریز، هرمزگان و غیره متصل شده است. همچنین اعلام شده که هفت دانشگاه سطح یک کشور یعنی امیر کبیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر و شهید بهشتی از پنجشنبه به اینترنت جهانی دسترسی پیدا کردهاند.

در پیگری پیوست از اپراتورهای اینترنتی نیز مشخص شده که تا کنون به این اپراتورها دستور اتصال اینترنت شرکتها صادر شده است. در حال‌‌حاضر و براساس گزارش سرویس مانیتورینگ اینترنت جهان «نت بلاکز» دسترسی ایران به اینترنت جهانی زیر ۱۵ درصد است. این سرویس در گزارش خود اعلام کرده که در ۶ روز قطع اینترنت نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار به اقتصاد ایران ضرر وارد شده است.

بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین و اپراتورهای اینترنتی هم در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بودند که قطع اینترنت در چند روز گذشته ضررهای مالی قابل توجهی را متحمل کسبوکارشان کرده است.

http://pvst.ir/6wl

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو