skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

اینترنت اپراتورهای تلفن همراه متصل شد

تحریریه پیوست

۶ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

اینترنت اپراتورها تلفن‌همراه بعد از ۱۰ روز قطع دسترسی کاربران با مجوز شورای امنیت کشور متصل شد. به گزارش پیوست، از ظهر امروز (۶ آذر) اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در استان‌های مرکزی، قم، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر و تهران (به جز شهرستان‌های غرب استان) متصل شده است. همچنین سرویس اینترنت ثابت TD_LTE که توسط ایرانسل (اپراتور دوم تلفن همراه) و مبین نت به مشترکان ارایه شده، در تمام کشور متصل شده است.

اینترنت در ایران از شب شنبه ۲۵ آبان ماه و به دنبال تصمیم شورای امنیت کشور قطع و در نهایت از روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان) تا شنبه (۲ آذر) امکان دسترسی کاربران خانگی، تجاری، سازمانی و دانشگاهی فراهم شد. اما برقراری اینترنت اپراتورهای همراه به دلیل تصمیم شورای امنیت کشور تا امروز ادامه داشت.

شب گذشته (۵آذر) وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی با اعلام اینکه با گسترش اغتشاشات، دستور داده تا اینترنت مسدود شود گفته بود اینترنت موبایل در ده استان (خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، همدان، یزد، ایلام، چهارمحال بختیاری، اردبیل و زنجان ) باز است. او تاکید کرده بود که به تناسب این که اطمینان از نظر امنیت مناطق مختلف حاصل شود اینترنت موبایل نیز در تمام کشور وصل خواهد شد.

قطع اینترنت ثابت برای یک هفته و اینترنت تلفن‌همراه برای ۱۰ روز،  تا کنون خسارت‌های زیادی به صنعت ارتباطات کشور زده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به پیوست اعلام کرد که قطع یک هفته‌ای اینترنت و همچنین ادامه‌دار بودن قطع دیتای تلفن همراه تا کنون به اپراتورهای تلفن‌همراه و شرکت‌های اینترنتی ۱۰۸۰ میلیارد تومان ضرر وارد کرده است.

براساس آنچه این سازمان می‌گوید این خسارات تنها به بخش اپراتورهای اینترنتی و تلفن‌همراه کشور وارد شده و جدا از خسارت‌هایی است که شرکت‌های استارت‌آپی و دیگر کسب‌وکارهای وابسته به اینترنت دیده‌اند. 

از سوی دیگر هم کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گزارشی از برآورد خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکارهای اینترنتی از محل تراکنش‌های اینترنتی در زمان قطع اینترنت منتشر کرده که براساس این گزارش کسب وکارهای اینترنتی در زمان قطع اینترنت ۲هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

به گزارش پیوست، قرار است نمایندگان مجلس گزارشی از ابعاد خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکارهای مجازی براثر قطع اینترنت را در جلسات آتی صحن علنی مجلس قرائت کنند. فاطمه حسینی، رئیس فراکسیون زیست‌ بوم فناوری و نوآوری مجلس در گفت‌وگو با پیوست در مورد این گزارش اعلام کرده بود که چنین موضوعاتی باید در صحن علنی مجلس مطرح شود چون سیاستگذاران باید در جریان آسیب‌هایی که به کسب‌وکارها در جریان قطع اینترنت وارد می‌شود، قرار بگیرند و با ابعاد و وسعت خسارت‌ها آشنا شوند.

http://pvst.ir/6x8

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو