skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

افزایش کرایه تاکسی‌ها در اپلیکیشن‌های پرداختی اعمال می‌شود

تحریریه پیوست

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

نرخ جدید کرایه تاکسی از آغاز ۱۰ اردیبهشت، هم‌زمان با اعمال افزایش آن در خطوط تاکسیرانی، روی سامانه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی هم اعمال و به روز خواهد شد.
به گزارش پیوست، سازمان تاکسیرانی تهران در نامه‌ای به تمام شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی اعلام کرده که قیمت‌های خود را از ساعت ۱۲ نیمه شب ۹ اردیبهشت براساس مصوبه جدید شورای شهر به روز رسانی کنند. این در حالی است که پیش از این، تاکسیرانی این موضوع را به خطوط تاکسیرانی اعلام می‌کرد و آنها از فردای آن روز افزایش نرخ را به مسافران خود اعلام و در دریافت کرایه تاکسی اعمال می‌کردند. 

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در این باره به پیوست گفت: «براساس مصوبه شورای شهر نرخ کرایه تاکسی امسال ۲۰ درصد افزایش داشته؛ اما به دلیل رند شدن کرایه ممکن است چند درصدی با ۲۰ درصد تعیین اختلاف داشته باشد؛ اما حدود همان ۲۰ درصد خواهد بود و تمام شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی هم موظف‌اند از نیمه شب روز ۹ اردیبهشت ماه نرخ‌های جدید را روی سامانه خود بارگذاری کنند.»

از سوی دیگر، این سازمان طرح «صدور برچسب کرایه تاکسی به نام راننده» را هم برای رانندگان تاکسی اجرایی کرده که پیش از این برای رانندگان سرویس‌های مدارس اجرایی شده بود. قنادان در توضیح جزییات این طرح اعلام کرد: «امسال برچسب نرخ کرایه به نام رانندگان تاکسی صادر خواهد شد. در گذشته برچسب نرخ به صورت عمومی توزیع می‌شد و فرقی میان خودروهای مختلف نبود. در حال‌حاضر با سیستم جدیدی که برای این موضوع در نظر گرفته شده و برچسب‌ها هم براساس آن چاپ می‌شود، برچسب نرخ کرایه دارای یک QR مشخص است که به پروفایل راننده در سایت سازمان تاکسیرانی متصل می‌شود.»

قنادان با اشاره به اینکه سال گذشته این تجربه در سرویس مدارس اجرا شد که تجربه موفقی بود گفت: «در حال‌حاضر اگر QRکد سرویس مدارس توسط موبایل خوانده شود، پروفایل راننده در سایت سازمان تاکسیرانی قابل دسترسی است و این مساله باعث اطمینان مسافران خواهد بود.» به گفته او همین طرح امسال به صورت گسترده برای رانندگان تاکسی روی برچسب نرخ کرایه آنها اجرایی می‌شود.

این برچسب‌ها در حال حاضر به سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی متصل نیستند و سازمان تاکسیرانی فعلا برنامه‌ای برای اجرایی کردن طرح پرداختی روی این برچسب‌ها ندارد.

پیش از این مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با ماهنامه پیوست اعلام کرده بود قصد ارائه یک پلتفرم باز برای تاکسیرانی را دارند؛اما این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

http://pvst.ir/5wq

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو