skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

جهرمی: وزیرکار مصوبه رگولاتوری را لازم الاجرا می داند

تحریریه پیوست

۲۷ شهریور ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۴ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات امروز (۲۷ شهریور)  در حاشیه هیات دولت گفته است که وزیر کار با در جریان قرار گرفتن از مصوبه اخیر رگولاتوری در مورد «انتصاب مدیرعامل اپراتورها تنها با مجوز رگولاتوری» گفته است که این مصوبه را لازم اجرا می داند.

 در خبری که خبرگزاری برنا منتشر کرده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر گفته است:‌ «امروز با آقای شریعتمداری (وزیر کار) صحبت کردم، از مصوبه کمیسیون تنظیم مطلع نبودند، ایشان مصوبه را لازم‌الاجرا دانستند و با توجه به همراهی و حمایتی که همواره از وزارت ارتباطات داشته‌اند بنا شد که اولا؛ تمام انتصاب‌های صورت گرفته همین امروز کان لم یکن شود و با مدیرانی که در زیر مجموعه با اطلاع از مصوبه کمیسیون این انتصاب‌ها را انجام داده‌اند برخورد کنند.»

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که شریعتمداری تاکید کرده که باید شستا ظرف همین یکی دو روز گزینه‌های پیشنهادی را برای بررسی صلاحیت فنی به سازمان تنظیم ارائه کند. همچنین آنطور که جهرمی روایت کرده شریعتمداری از رگولاتوری خواسته تا سریعا در این مورد اعلام نظر کنند.

به گزارش پیوست ابتدای هفته جاری رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا خبر از تصویب مصوبه‌ای را داد که با تصویب در کمیسیون این سازمان از این پس  انتصاب مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، قائم‌مقام و مدیر فنی اپراتورها مشروط به تأیید رگولاتوری خواهد بود. حسین فلاح جوشقانی در این گفت‌وگو تاکید کرده بود که این مصوبه‌ای از ٢۴ شهریورماه برای تمامی اپراتورهای ارتباطی با بیش از ۵٠٠ هزار کاربر لازم‌الاجرا خواهد بود. اما تنها چند ساعت پس از این خبر روابط‌عمومی رایتل اعلام کرد که «مینا مهرنوش» با مصوبه هیات مدیره این شرکت در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری به عنوان مدیرعامل انتخاب و منصوب شده است.

از ابتدای مطرح شدن نام «مینا مهرنوش» به عنوان مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه وزارت ارتباطات نسبت به این انتخاب روی خوش نشان نداد. ابتدای شهریور ماه وقتی برای اولین بار نام مهرنوش برای صندلی مدیرعاملی رایتل شنیده شد، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا اعلام کرده بود: «کسی با تبلیغات رسانه‌ای مدیرعامل نمی‌شود.»

یکی از دلایل مخالفت وزارت ارتباطات با انتخاب مینا مهرنوش به عنوان مدیر عامل جدید رایتل تخصص او اعلام شده است. محمدجواد آذری جهرمی در این مورد گفته بود:‌« این پیشنهاد با ما مطرح شده است.  به دلیل اینکه شرکت رایتل امروز به لحاظ سهم بازار و وضعیت مالی شرایط مناسبی نسبت به سایر  شرکت‌ها ندارد و نیاز به سرمایه گذاری جدی از  سمت سرمایه‌گذار دارد و همینطور نیازمند به حرکت جدی برای بازیابی خودش دارد، مقداری نگرانی داریم. در بررسی‌های اولیه سازمان تنظیم مقررات در رابطه با اینکه  ایا ایشان توانمندی لازم برای این کار را دارند مقداری نگرانی وجود دارد.» در همان زمان وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که در خصوص معرفی مینا مهرنوش در حال ارزیابی هستند و اگر تأیید صلاحیت فنی صورت بگیرد او به این سمت  منصوب می‌شود.

این درحالی است که جهرمی تاکید کرده بود که در مورد انتخاب مهرنوش برای این سمت منع قانونی وجود ندارد و این اختیار شرکت‌شان است و این نظرات به خاطر هماهنگی بیشتر است.

 تنها چند هفته بعد از این اظهارت بود که رگولاتوری مصوبه‌ای تصویب کرد که براساس آن انتصاب مدیرعامل اپراتورها تنها با مجوز رگولاتوری امکان پذیر است. هرچند که با ابلاغ این مصوبه تاکنون مدیران شستا؛ مالک اپراتور سوم تلفن‌همراه در تلاش برای حفظ مهرنوش به عنوان مدیر عامل این اپراتور هستند.

روز گذشته مدیر روابط‌ عمومی شستا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان هم در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون انتصاب مدیرعامل جدید رایتل اعلام کرد که  بر اساس قانون تجارت مدیرعامل هر شرکتی را اعضای هیات مدیره آن شرکت انتخاب می‌کنند وملاحظات قانونی و حقوقی مرتبط با آن کاملا مشخص است.

به گفته حسن محمدی روند انتخاب مدیرعاملی همچون مدیرعامل اپراتور رایتل یک پروسه تقریبا طولانی است که علاوه بر اینکه باید تاییدیه‌های حراستی داشته باشد، باید تاییدیه‌های مقامات ارشد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامداران اصلی را هم داشته باشد. محمدی تاکید کرده بود که رایتل تنها در مباحث فنی تابع سازمان تنظیم مقررات است.

http://pvst.ir/66n

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو