skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اپراتورهای پست خصوصی در انتظار ابلاغ زمان آغاز فعالیت

۱۴ آبان ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

اپراتورهای خصوصی پست منتظر هستند تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) زمان آ‌غاز فعالیتشان را اعلام کند. مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست با بیان این مطلب در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «طبق قانون زمان لازم الاجرا شدن قراردادهای فعالیت اپراتورهای خصوصی۶ ماه پس از زمان اعطای پروانه به آنهاست و هم‌اکنون از آن زمان گذر کرده‌ایم و ما منتظر هستیم تا رگولاتوری زمان آغاز فعالیت رسمی ما را اعلام کند.»

حسین رضایی با اشاره به اینکه در اسفندماه ۹۶ پروانه‌های اپراتورهای خصوصی صادر شده است پیش‌بینی می‌کند که تا حداکثر یک ماه آینده رگولاتوری به صورت رسمی زمان آغاز فعالیت این اپراتورهای خصوصی پست را اعلام کند. براساس اظهارت او، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ابتدای سال ۹۶ اقدام به انتشار فرخوان مزایده پروانه اپراتورهای پست خصوصی کرد و در نهایت در اسفند ماه سال 96 شرکت «ترن پارت تیپاکس» به عنوان اپراتور اول و «پست پیشگامان بادپا» به عنوان اپراتور دوم برگزیده شدند.

مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست همچنین به بندهایی از  این پروژه اشاره و اعلام می‌کند: «در اساسنامه به صورت شفاف آمده است که فعالان این حوزه یکسال فرصت دارند تا در قالب این قانون خود را تعیین تکلیف کنند. البته «در قالب این قانون» را رگولاتور باید توضیح دهد، اما برداشت ما این است که هر فردی فعالیت پستی می‌کند باید یا از رگولاتوری مجوز بگیرد یا نوع فعالیت خود را با شرکت ملی پست و دو اپراتور خصوصی مشخص کند.»

رضایی با اشاره به گفته مدیرعامل پست که فعالیت پیک‌های آنلاین پستی نیست می‌گوید: «باید پست یا رگولاتوری تکلیف تعریف بار و بسته را مشخص کند، طبق قانون بسته‌های زیر ۳۰ کیلو یا بسته‌های غیرقابل تفکیک تا ۵۰ کیلو را بسته پستی می‌نامند. طبق همین قانون پیک‌های آنلاین بسته‌‌های پستی حمل و نقل می‌کنند و فعالیتشان پستی می‌شود. اما دغدغه ما پیک‌های آنلاین نیست؛ بلکه باید تعریف حمل بار و فعالیت پستی شفاف شود.»

مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست در پاسخ به اینکه آیا با پیک‌های آنلاین برای همکاری مذاکره کرده‌اند یا خیر اعلام می‌کند: «با برخی از آنها مذاکره کرده‌ایم تا مشخص شود این پیک‌ها در کجای زنجیره ارزش قرار دارند و برخی هم علاقه‌مندند تا دولت آغاز فعالیت ما را اعلام کند بقیه مجوزهای خود را کنار بگذارند و با ما همکاری کنند. از سوی دیگر  برخی از فعالان این سرویس‌ها می‌خواهند فقط با اپراتور اول(شرکت ملی پست) همکاری کنند.

رضایی با اشاره به اینکه در صورت آغاز فعالیت مسئولان پیک‌های آنلاین طرف قرار داد با آنها بر دوش این اپراتور بخش خصوصی است تصریح کرد:«هر کدام از پیک‌های آنلاین باید با یکی از اپراتورها قرار داد منعقد کند در این صورت کل مسئولایت آن با اپراتور است و اگر قرار دادی منعقد نشود هیچ مسئولیتی بر عهده اپراتور نیست.»

http://pvst.ir/5jy

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو