skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مجلس خواهان شفاف‌سازی مکان سرورهای نسخه‌های فارسی تلگرام شد

تحریریه پیوست

۱ مهر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

گسترش فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام (تلگرام طلایی و هاتگرام) و همچنین کاهش کیفیت اینترنت پس از فیلترینگ تلگرام باعث شده تا حمیده زرآبادی، عضو کمیته ارتباطات مجلس، طرح سوال از وزیر ارتباطات را در کمیسیون صنایع و معادن مطرح کند. حمیده زرآبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پیوست، در مورد جزییات این سوال می‌گوید:‌ «پس از فیلترینگ تلگرام شاهد یک نارضایتی اجتماعی در جامعه بوده‌ایم که دلیل اصلی آن کاهش سرعت و کیفیت اینترنت و همچنین تعطیلی برخی کسب‌وکارهای مجازی بوده بر همین اساس سوالاتی مطرح است که باید وزیر ارتباطات پاسخگوی آن باشد.»

او  تعداد سوال‌های مطرح شده از وزیر ارتباطات در این زمینه را 4 سوال اعلام و  تاکید می‌کند مهمترین مسیله‌ای که باید مشخص شود موضوع فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام است. او در این خصوص می‌گوید: «باید به صورت شفاف روشن شود که سرورهای هات‌گرام و تلگرام طلایی که به تلگرام متصل است از نظر فیزیکی کجا نصب شده و توسط چه سازمان‌ یا سازمان‌هایی بهره‌برداری و نگهداری می‌شود. از سوی دیگر نیز باید  مشخص شود که تجهیزات مربوط به فیلترینگ و شنود شبکه‌های موجود در کشور از محل چه بودجه‌ای و توسط چه سازمانی خریداری شده و در کجا و توسط چه کسانی نصب، نگهداری و بهره‌برداری می‌شود. زرآبادی سوال دیگر از وزیر ارتباطات را به موضوع پیام‌رسان‌های داخلی ارتباط می‌دهد و تصریح می‌کند که وزیر ارتباطات باید به صورت شفاف گزارش موفقیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی نسبت به  میزان کاربران فعلی آن‌ها، مبلغ وام و امکانات سخت‌افزاری اعطا شده به آن‌ها مشخص شود.

این نماینده مجلس همچنین اعلام می‌کند که با توجه به مطرح شدن زمزمه فیلترینگ اینستاگرام سوال دیگری در این خصوص مطرح است از جمله اینکه با رخ دادن چنین اتفاقی وزارت ارتباطات چه اقداماتی در راستانی ممانعت از تاثیر منفی این اتفاق بر کاهش میزان اشتغال در فضای مجازی اندیشیده است.

http://pvst.ir/5g9

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو