skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: تدوین لایحه جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت

تحریریه پیوست

۶ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

 

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتی اعلام کرد که برای جلوگیری از عادی سازی قطع اینترنت در حال تهیه لایحه ویژه در این زمینه‌ هستند.

به گزارش پیوست، امیر ناظمی در توئیتر خود نوشت: «برای جلوگیری از عادی‌سازی قطع اینترنت، در حال تهیه لایحه‌ای هستیم تا از این پس قطع اینترنت و هر اپ با بیش از ۱۰ میلیون کاربر ایرانی تنها با تصویب مجلس امکان‌پذیر باشد.» ناظمی از نمایندگان خواسته که از این طرح حمایت کنند چرا که اینترنت مثل آب، مثل هوا، قابل قطع‌کردن نیست.

سازمان فناوری اطلاعات از ابتدای هفته جاری (۲آذر) با برگزاری جلسات مختلف با حضور شرکت‌های استارت‌آپی و فعالان صنفی در حال تهیه گزارشی در زمینه خسارت وارد شده به صنعت ICT در زمان قطع اینترنت هستند تا این گزارش با شفاف‌سازی از تاثیرات قطع اینترنت روی اقتصاد کشور به تصمیم‌گیران سیاسی کشور در آینده کمک کند.

پیش از این نیز امیر ناظمی در گفت‌وگو با پیوست و در واکنش به برگزاری این جلسات گفته بود: «یک سیاست‌گذار با توجه به شرایط حساس کشور چنین تصمیمی گرفته است و شاید در نگاه اول گمان نمی‌کرده که این تصمیم چه اثرات می‌توانسته روی کسب‌وکارهای وابسته به اینترنت داشته باشد. بنابراین عنوان یک مدیر در وزارت ارتباطات موظف است تاثیرات این تصمیم‌ و هزینه‌های مادی و معنوی ایجاد شده در این زمینه را برای سیاست‌گذاران شفاف کند.»

به باور او قطع یک هفته اینترنت علاوه بر هزینه‌های مالی تاثیرات منفی دیگری از جمله بی‌اعتمادی برای توسعه یک کسب‌وکار، به فکر افتادن گروهی برای مهاجرت و از بین رفتن امنیت روانی مردم شده که باید این تاثیرات به صورت شفاف اعلام شود.

در همین زمینه نیز قرار است نمایندگان مجلس گزارشی از ابعاد خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکارهای مجازی براثر قطع اینترنت را در جلسات آتی صحن علنی مجلس قرائت کنند.

اینترنت در ایران از شب شنبه ۲۵ آبان ماه و به دنبال تصمیم شورای امنیت کشور قطع و در نهایت از روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان) تا شنبه (۲ آذر) امکان دسترسی کاربران خانگی، تجاری، سازمانی و دانشگاهی فراهم شد. اما برقراری اینترنت اپراتورهای همراه به دلیل تصمیم شورای امنیت کشور تا امروز ادامه داشت و در نهایت از ظهر امروز با دستور شورای امنیت کشور کاربران اپراتورهای تلفن‌همراه نیز امکان اتصال به اینترنت را پیدا کردند.

http://pvst.ir/6xb

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو