skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی به مجلس برگشت

تحریریه پیوست

۴ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

یکسال پس از مطرح شدن طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» و انتقاد نسبت به بندهای مختلف این طرح و ارسال آن به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی بیشتر حالا رییس کمیته فضای مجازی مجلس اعلام می‌کند که این طرح مجددا به مجلس ارسال شده و در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.

نصرالله پژمانفر، در مورد وضعیت طرح مجلس درمورد «ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» گفت: «این طرح سال گذشته برای بررسی بیشتر از کمیسیون فرهنگی به مرکز پژوهش‌ها ارسال شد اما خلاف قانون در این مرکز باقی مانده بود و ما مدام پیگیری می کردیم.»

او ادامه داد: « بالاخره پس از پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و هیات رییسه این طرح هفته گذشته به مجلس ارسال شد و در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.»

به گفته پژمانفر کمیسیون فرهنگی پس از تعطیلات مجلس این طرح را بررسی خواهد کرد. عضو کمیته فضای مجازی مجلس ابراز امیدواری کرد که بررسی این طرح در کمیسیون با سرعت و تا قبل پایان مجلس دهم به پایان برسد تا در نوبت صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مهرماه سال گذشته در مجلس مطرح و بررسی آن در کمیته فضای مجازی ذیل کمیسیون فرهنگی مجلس آغاز شد. این طرح در زمان مطرح شدن با واکنش انتقادی برخی کارشناسان و رسانه‌ها مواجه شد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی و بندهای موجود این طرح بیشتر از آنکه نگاه فنی به طرح ساماندهی در این حوزه  داشته باشد، نگاه امنیتی و سیاسی به فعالیت در فضای مجازی دارد. این طرح پس از تصویب در کمیته فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و به دنبال اعتراض به بند‌های مختلف این طرح، در دی ماه با رای اعضا کمیسیون برای رسیدگی بیشتر و رفع ایرادات به مرکز پژوهش‌ها سپرده شد.

*پیوست در پرونده‌ای به صورت ویژه این طرح و بندهای مختلف آن را مورد بررسی قرار داده بود که می‌توانید مطالب این پرونده را در شماره ۶۳ ماهنامه مطالعه کنید.

http://pvst.ir/6wt

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو