skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

جرائم سایبری امسال ۵۰ درصد افزایش یافت

تحریریه پیوست

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

جرائم سایبری امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
این خبری است که فرمانده نیروی انتظامی تهران روز گذشته ۲۱ شهریور در کارگاه مسئولیت سایبری ویژه کسب و کارهای مجازی اعلام کرد.

رحیمی در مورد وظیفه پلیس در برابر استارت‌ آپ‌ها گفت: «وظیفه پلیس مراقبتی و آگاهی است. ما با تمام قدرت از آنها دفاع می‌کنیم. اما در این بخش افراد باید تعیین صلاحیت شوند تا از افراد مشکل دار جامعه نباشند.البته همه تخلفات قابل شناسایی نیست اما موفق شدیم بیش از ۷۰ درصد از جرائم را شناسایی و مجرمان را دستگیر کنیم.»
او با اشاره به اینکه در تهران ۱۱۰ شرکت در فضای مجازی فعالیت می‌کنند،در خصوص مراحل مجوزگیری استارت آپ‌ها گفت: « شرکت‌هایی که می‌خواهند شکل بگیرند باید به پلیس امنیت عمومی و اماکن مراجعه کنند و مجوز اخذ کنند ودر طول فعالیت با پلیس اماکن ارتباط داشته باشد.در گام دوم این شرکت‌ها باید با پلیس فتا رابطه تنگاتنگ داشته باشند. در گام سوم شرکت‌های حوزه مسافر و کالا باید با پلیس راهنمایی و رانندگی ارتباط داشته باشند.»

در ادامه مراسم مظفر پور رنجبر، مدیرعامل گروه داده‌پردازی بانک پارسیان در مورد نقش استارت آپ‌ها در ‌GDP کشور گفت: «یکی از راه‌های نجات کشور و برای اینکه از اقتصاد تک محصولی خارج شویم توجه به ICT است. کشور ما مستعد این تغییر است و می‌توان کشور را با جوانان داخل کشور و آنهایی که می‌خواهند از خارج برگردند نجات داد.»

او ادامه داد: «در جهان امنیت اطلاعات مطرح است و نمی‌توان امنیت را از اطلاعات که سرمایه اولیه کشور است، جدا کرد.همانطور که پلیس در زندگی مردم حضور ذاتی دارد اطلاعات نیز جزو لاینفک زندگی ماست که امنیت درون آن وجود دارد.»
پور رنجبر با اشاره به اینکه در حوزه استارت آپ خطا و خطاکار را باید کمی با دقت نگاه کنیم، بیان کرد: «هم به استارت آپ‌ها باید آموزش دهیم و باید جرم و مجرم را با یک مدل جدید مجازی تفکیک کنیم.»
به گفته مدیرعامل گروه داده پردازی بانک پارسیان هر کجا وارد می‌شویم امنیت مطرح است و پلیس باید ورود کند اما با کدام روش و رویه پلیس می‌خواهد وارد شود نمی‌توان با ساختار ۵۰ سال پیش استارت آپ‌ها را اداره کرد.

در این کارگاه تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران توسط اسلایدهایی نکات امنیتی را که کسب و کارهای نوپا باید توجه کنند را بیان کرد.
او با اشاره به اینکه هر جرمی اتفاق بیفتد حسب موضوع و با صلاحدید مرجع قضایی پلیس فتا ورود می‌کند، گفت: « کسب و کارها سرویس‌هایی ارائه می‌دهند که اگر با پلیس فتا همکاری داشته باشند و اطلاعات کاربران را در اختیار ما قرار دهد خیلی بهتر می‌توانیم نظارت کنیم.»

او ادامه داد: «بانک‌ها اگر دسترسی به پلیس بدهند وقتی شاکی به پلیس مراجعه کرد در هر ساعتی ما می‌توانیم اقدام کنیم. اما به خاطر قوانین این اختیارات دراختیار ما نیست حتی به مجلس هم طرحی بردیم اما نتیجه‌ای نداشت.»
به گفته کاظمی در حوزه محدوده شهری IP می‌تواند در محدوده جغرافیایی تعریف شود. کسب و کارها باید IP ها را تعریف کنند. در این مورد پرونده‌های بسیاری وجود دارد. کسب و کارها با دقت می‌توانند از این موارد جلوگیری کنند. یک پرونده هم کم شود هم به ما و هم به خودتان کمک شده است.

http://pvst.ir/5fe

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو