skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

قائم‌مقام مدیرعامل توسن تکنو:

باید زنجیره تامین ایجاد کنیم

۱۲ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۹ دقیقه

شماره ۶۹

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

داستان تولید در کشور ما داستانی پرسوز و گداز است. هیچ‌کس از شرایط راضی نیست اما همه نیز اصرار می‌کنند که جز مسیر تولید مسیر دیگری را در شرایط فعلی نمی‌توان پیمود. سال گذشته درست در روزهای ابتدایی سال، وقتی ‌که هنوز نوسانات ارزی به اوج خود نرسیده بود، اولین خط تولید توسن‌تکنون آغاز به کار کرد. آن زمان بسیاری در شک و تردید بودند که ایجاد یک خط تولید آن هم درست در شرایطی که آینده اقتصادی کشور مشخص نیست اقدامی درست به شمار می‌آید یا خیر. حال پس از یک سال مدیران این شرکت با وجود تمام فراز و فرودهای پیش رویشان این اقدام را مثبت ارزیابی می‌کنند. گفت‌وگوی پیوست را با حمید همتی، قائم‌مقام مدیرعامل توسن تکنو، در زیر بخوانید:

شما تولید را درست در ابتدای نوسان نرخ ارز آغاز کردید، حال تقریباً یک سال از ‌آن زمان گذشته است. با توجه به شرایط موجود آیا می‌توان امیدی به تولید در کشور داشت؟ با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی یکی از نقاط قوت شرکت ما طی سال‌های اخیر حرکت در مسیر تولید بوده‌ است. درست اوایل سال گذشته، همزمان با مصاحبه آقای جهانگیری در خصوص دلار ۴۲۰۰ تومانی، ما اولین سری قطعات مورد نیاز برای تولیدات‌مان را وارد کشور کردیم. در آن زمان با نوسانات شدید ارز مواجه بودیم ولی با تمامی این مسائل و مشکلات در اردیبهشت‌ماه موفق به ارائه اولین محصولات‌مان در حوزه تجهیزات بانکی شدیم. در آن زمان اولین دستگاه‌های ATMR را تولید کردیم. یعنی شما شرایط پیش ‌رو و نوسانات بازار را پیش‌بینی کرده ‌بودید؟ وارد کردن محصول با وارد کردن قطعات مورد نیاز از لحاظ محدودیت‌هایی که وزارت صمت در نظر می‌گیرد متفاوت است‌؛ وزارت صمت به عنوان متولی تخصیص و تایید ثبت سفارش اجازه واردات تجهیزات بانکی را نمی‌دهد اما در صورت وارد کردن قطعات محدودیت‌های موجود کاهش پیدا می‌کند. نه اینکه مشکل تامین ارز نداشته باشیم ولی به دلیل اینکه هدف شرکت وارد کردن محصول نبود، با مشکلات کمتری نسبت بقیه شرکت‌ها مواجه بودیم. یعنی محصول کامل وارد نمی‌کنید؟ در مورد محصولات پرفروش طبیعی است که خط تولید راه‌اندازی کرده‌ایم و مسیر تولید را پیش گرفته‌ایم اما در مورد برخی از موارد تولید به‌صرفه نیست، چرا که میزان نیاز بازار به آن محصول زیاد نیست. در چنین شرایطی با توجه به اینکه ما تولیدکننده هستیم وزارت صمت به ما اجازه می‌دهد به‌طور محدود محصول خاصی را که در کشور متقاضی زیادی وارد کنیم. یکی از مشکلاتی که این روزها بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده با آن مواجه هستند کم شدن کانال‌های مالی‌شان با شرکای خارجی‌ است. از همین...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۶۹ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶۹ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/8q
مهرک محمودی؛ قائم‌مقام سردبیر ماهنامه پیوست؛ ۳۵۰ خدمت الکترونیکی

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو