skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

چین و آمریکا؛ جنگی که به ضرر مشتریان تمام می‌شود

تحریریه پیوست

۷ خرداد ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

«ادامه تنش‌های چین و امریکا، باعث دوپارگی جهان دیجیتالی و در نهایت همه چیز به ضرر مشتریان تمام می‌شود.» این نظری است که اکثر مدیران و تحلیلگران فناوری اعلام می‌کنند.
به گزارش پیوست، به باور این گروه اگر تنش‌های بین پکن و واشینگتن همچنان ادامه یابد، شرکت‌ها مجبور خواهند شد دو مجموعه متفاوت از فناوری‌ را بسازند که یک دسته متعلق به چین و کشورهای متحد با چین است و دسته دیگر متعلق به بخش دیگری از جهان؛ که در نهایت با این اتفاق باید منتظر گران‌تر شدن فناوری‌ها هم بود.

ماهاندرا نگی، مدیر مالی شرکت ژاپنی Trend Micro که در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «مقررات محلی و بومی کردن فناوری‌ها ممکن است بتوانند پیشرفت‌هایی را در برخی بخش‌ها ایجاد کنند، اما این مسئله در نهایت باعث ایجاد گسستی می‌شود که مشتریان تلفن‌های هوشمند متعددی داشته باشند که برخی در چین کار می‌کنند و برخی در خارج از کشور.»

رقابت در حوزه فناوری تبدیل به عامل مهمی در اختلاف‌های تجاری چین و آمریکا شده است و پیامدهای آن بر زنجیره‌های عرضه جهانی در آسیا و امریکا تاثیرگذار است. بسیاری هشدار داده‌اند که اختلاف فعلی می‌تواند گسستی را ایجاد کند که شبکه دیجیتالی جهانی را به سمت دوگانگی ببرد.

اخیرا دولت ترامپ هوآوی را وارد لیست سیاه خود کرده و شرایطی ایجاد شده که همکاری این شرکت با همتایان آمریکایی خود غیرممکن یا بسیار دشوار شده است. برای نمونه اواخر اردیبهشت ماه سال جاری گوگل، کوالکوم، اینتل و چندین شرکت بزرگ تکنولوژی اعلام کردند که به دلیل سیاست‌های دولت ترامپ در زمینه ممنوعیت همکاری با هوآوی آنها نیز تصمیم به قطع همکاری خود با این غول چینی گرفته‌اند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا چندی پیش، در گفت‌وگویی با سی‌ان‌بی‌سی اشاره کرد که هوآوی با دولت چین همکاری می‌کند و واشینگتن سعی دارد متحدان خود را قانع کند که با توجه به مسائل امنیتی، با هوآوی همکاری نکنند. پکن در مقابل، گفته‌های پومپئو را اتهام خواند. هوآوی بارها و بارها همکاری خود را با دولت چین یا سرویس‌های اطلاعاتی رد کرده است. ماهاندرا نگی در این زمینه می‌گوید: «ما امیدواریم مذاکرات بین چین و آمریکا، دیر یا زود تغییری در وضعیت ایجاد کند. چرا که ادامه پیدا کردن این وضعیت در نهایت مشتریان ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.»

مساله اصلی این است که به نظر نگرو و دیگر متخصصان بازار و تحلیلگران، اختلاف عظیم بین چین و امریکا، اگر همچنان ادامه یابد باعث خواهد شد اقتصاد راکد شود، سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یابند و در نهایت شرکت‌ها و مشتریان دچار ضرر و زیان شوند.

http://pvst.ir/5yi

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو