skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

شیوه‌نامه فعالیت تاکسیرانی در خصوص پرداخت‌الکترونیکی کرایه تاکسی تدوین می‌شود

تحریریه پیوست

۱۷ آذر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

ا

شیوه‌نامه نحوه فعالیت سازمان‌های تاکسیرانی در خصوص چگونگی فعالیت در زمینه پرداخت الکترونیکی و همکاری با شرکت‌‌های فعال در این زمینه از سوی اتحادیه تاکسیرانی کشوری تهیه می‌شود.

معاون بازرگانی اتحادیه تاکسیرانی کشوری با اعلام این خبر در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «در این شیوه‌نامه مشخص خواهد شد سازمان‌های تاکسیرانی با چه نوع شرکت‌هایی می‌توانند در زمینه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی همکاری داشته و چه استانداردهای فنی را باید اجرا کنند. همچنین نوع قراردادها، مدل قرارداد و نحوه انعقاد قرارداد آنها با فعالان این حوزه در این شیوه‌نامه مشخص خواهد شد.» علی اصلانی گفت: «این شیوه‌نامه تمام مواردی که باید از سمت سازمان‌های تاکسیرانی رعایت شود را مورد پوشش قرار می‌دهد.»

او افزود: «فعالیت اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر است. درخواست‌های زیادی برای پرداخت الکترونیکی از مجموعه‌های مختلف برای سازمان‌های تاکسیرانی ارسال می‌شود و برخی از سازمان‌ها پیشگام هستند و اطلاعات خوبی دارند و سازمان فاوای آنها قوی است. اما برخی سازمان‌ها نیاز به مشاوره ما دارند و رسالت اتحادیه نیز همین است.»

او با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری هدف اصلی شکل‌گیری اتحادیه است افزود: «در مراجعاتی که شرکت‌ها داشتند به این نتیجه رسیدیم که در اصول پرداخت و اصول قراردادی یک وحدت رویه‌ای اعمال شود. بر همین اساس هم یک کارگروهی در اتحادیه به نام کارگروه پرداخت الکترونیکی تشکیل شد.»

اصلانی درباره کارگروه پرداخت الکترونیکی گفت: «در این کارگروه ۱۴ آیتم تعیین شد که شرکت‌هایی که این آیتم‌ها را دارا هستند می‌توانند در کارگروه مطرح شوند. در این کارگروه یک کارشناس بانکی، یک کارشناس حوزه پرداخت و یک کارشناس حوزه psp و دو نماینده از سازمان تاکسیرانی‌های تهران و مشهد حضور دارند و قرار است شیوه‌نامه‌ای تدوین شود و به سازمان‌های تاکسیرانی استان‌ها ابلاغ شود که بتوانند براساس یک وحدت رویه فعالیت کنند.»
او در پایان در پاسخ به این سوال که شیوه‌نامه چه زمانی تدوین خواهد شد گفت: «معمولا تدوین چنین شیوه‌نامه‌هایی دو ماه زمان می‌برد و مرحله بعد ابلاغ از سمت شهرداری‌ها به تاکسیرانی‌هاست.»

پیش از این، سازمان فاوای شهرداری تهران جلسه‌ای با حضور بازیگران پرداخت خرد شهری برگزار کرده و در آن مدلی ارائه شده و به بازیگران دو هفته فرصت داده شده بود تا نظرات خود را درباره مدل پیشنهادی به این سازمان ارسال کنند و قرار بود پس از دریافت نظرات درباره یک مدل جامع پرداخت خرد شهری تصمیم‌گیری شود. همچنین یکی از نمایندگان شورای شهر تهران نیز، بهاره آروین، خبر از فراخوان عمومی سازمان تاکسیرانی برای اعلام شرایط اشخاص حقوقی، موسسات و مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی داده‌بود.

http://pvst.ir/5mk

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو