skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

عضو هیات مدیره پاساژ کامپیوتر رضا: بازار با کمبود کالا مواجه است

تحریریه پیوست

۷ بهمن ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

عضو هیات مدیره پاساژ کامپیوتر رضا اعلام کرده که تزریق کالا به بازار کامپیوتر به دلیل مشکلات وارداتی بسیار کاهش یافته و بازار با کمبود کالا مواجه است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران، عباس نمازی فرد با اشاره به اینکه وضعیت کسب وکار فعالان بازار کامپیوتر مانند سایر صنوف مطلوب نیست، اعلام کرد: «تزریق کالا به بازار کامپیوتر به دلیل مشکلات وارداتی حاصل از نوسان نرخ ارز، ثبت سفارش، گمرک و مراحل ترخیص کالا بسیار کاهش یافته و به صورت قطره چکانی انجام می‌شود. »

نمازی فرد با بیان اینکه کند شدن واردات کالاهای کامپیوتری باعث شده تا از دنیای تکنولوژی چندین قدم عقب بمانیم، ادامه داد: «کالای کامپیوتری کالایی نیست که گذر زمان بر ارزش آن بیافزاید به همین دلیل انباشت آنها در انبار یا گمرک به واسطه طول عمر کوتاهی که دارند، باعث خروج سریع آنها از گردونه بازار می‎شود.» به گفته او هرچند تکنولوژی به تمام لایه‎های زندگی مردم رسوخ کرده و بازار همچنان تشنه تکنولوژی است؛ اما در مقابل این نیاز، بازار با کمبود کالا مواجه شده است.

این عضو هیات مدیره پاساژ کامپیوتر رضا همچنین در مورد وضعیت فروش در بازار کامپیوتر گفت: «نوسانات نرخ ارز باعث سردرگمی فروشندگان بازار شده است. به گونه‌ای که فروشنده نمی‎داند آیا کالایی را که فروخته می‎تواند جایگزین کند یا نه. در واقع تامین مجدد کالا در انبارها دچار مشکل شده است.»

نمازی فرد با اشاره به اینکه برخی از فروشندگان بازار به دلیل رکودی که از ابتدای سال در بازار حاکم شده، فروشگاه‎های خود را تعطیل کرده‎اند، افزود: «در هر مجتمع تجاری درصدی از فروشگاه‎ها تعطیل یا متمایل به تعطیلی تا پایان سال شده‎اند، زیرا فعالیت آنها هیچ توجیح اقتصادی نداشته و نتوانسته‎اند شرایط موجود را تحمل کنند.»

او در مورد مشکلات مالیاتی فروشندگان کالاهای آی‌تی نیز اعلام کرد: ‌«هراس مالیاتی با توجه به اوضاع فعلی، صنف را فراگرفته و فروشندگان نگران ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند. زیرا فروشی نداشته که بخواهند مالیات آن را پرداخت کنند.» به گفته نمازی‌ فرد، عدم تفاهم بین سازمان امور مالیاتی و صنف، نتیجه‌ای جز تضعیف فروشندگان و تعطیلی واحدهای صنفی نخواهد داشت.

این اظهارات نمازی فرد در حالی عنوان شده است که پیش‌تر سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود که تقاضایی برای کالاهای رایانه‌ای با وجود کاهش ۱۵ درصدی قیمت آنها در بازار وجود ندارد. او همچنین با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه طبق توافق با ریاست گمرک، ۱۰۰ کانتینر کالای کامپیوتری دپو شده، ترخیص و روانه بازار شدند، درباره ادامه مشکلات شرکت‌های واردکننده این کالاها گفته بود: « بسیاری از شرکت‌هایی که کالایشان ترخیص شده‌، حالا به دلیل نداشتن فروش، دچار مشکلاتی در تامین هزینه لازم برای حفظ امنیت و نگهداری کالاها هستند.»

http://pvst.ir/5qz

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو