skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

رئیس اتحادیه تلفن‌همراه: قیمت تلفن همراه تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت

تحریریه پیوست

۱۱ آذر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و گوشی تلفن همراه در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند در صورت اختصاص ارز نیمایی برای واردات تلفن همراه و تامین سهم بازار این کالا، شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت تلفن همراه در هفته‌های آتی خواهیم بود.

درستی با یادآوری اینکه پیرو جلسه روز پنجشنبه (۸ آذر) وزیر ارتباطات و وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شده است کارگروهی برای تنظیم بازار تلفن همراه تشکیل شود، درباره وضعیت ترخیص گوشی‌های توقیف یا انبار شده در گمرک به خبرنگار پیوست گفت: «ترخیص حدود ۶۰۰ هزار گوشی توقیف شده یا مانده در انبار گمرک،متوقف شده است. کارگروه مذکور بعد از قیمت‌گذاری این کالاها باید هرچه زودتر توزیع این گوشی‌ها در بازار را تسهیل کند.»

آن گونه که رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و گوشی تلفن همراه به پیوست اعلام می‌کند پیشنهاد این اتحادیه در خصوص حل معضلات تلفن همراه اختصاص ارز نیمایی برای واردات تلفن همراه یا فراهم کردن امکان ثبت سفارش با ارز آزاد بوده است. درستی در مورد کمبود تلفن همراه در بازار افزود: «در حال حاضر آنچه در بازار با آن مواجه هستیم کمبود تلفن همراه است نه نبود قدرت خرید مردم. باید راهکاری در نظر گرفته شود تا بتوان سهم بازار را تامین کرد.»

ابراهیم درستی ابراز امیدواری می‌کند بعد از تشکیل کارگروه تنظیم بازار تلفن همراه، گوشی‌های توقیف شده‌ای که با دستور قضایی امکان توزیع آنها فراهم شده، در هفته جاری از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده، قیمت‌گذاری و در بازار توزیع خواهند شد.

این نخستین بار نیست که مسئولان فعال در سیاست‌گذاری بازار تلفن‌همراه  وعده کاهش قیمت این محصول و عادی شدن شرایط بازار را می‌دهند. پیش‌تر آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در همین زمینه و در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تلکام اعلام کرده بود: «اگر موانع واردات گوشی رفع شود، در نتیجه شکستن حباب ناشی از کمبود کالا، قیمت گوشی ۳۰درصد کاهش پیدا می‌کند.»

http://pvst.ir/5lk

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو