skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مدیرعامل پیام‌رسان گپ: هنوز به سامانه تبادل ملی اطلاعات دسترسی نداریم

تحریریه پیوست

۱۴ بهمن ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ دی ۱۳۹۹

مدیرعامل پیام‌رسان گپ اعلام کرده که هنوز وزارت ارتباطات، زیرساخت فنی لازم برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی از طریق پیام‌رسان‌های گپ و سروش را فراهم نکرده و این پیام‌رسان‌ها هیچ نوع دسترسی به سامانه تبادل ملی اطلاعات (GSB) ندارند.

مهدی انجیدنی، با بیان این مطلب، به پیوست گفت: «ما پیگیر این موضوع هستیم. هنوز دسترسی و API خاصی به ما داده نشده تا بتوانیم از طریق GSB خدمات دولت الکترونیکی را روی پیام‌رسان گپ ارائه کنیم.» با این حال به گفته او، پیام‌رسان گپ توانسته از مسیر ارتباط مستقیمی که با ارگان‌ها و سازمان‌های متعددی همچون شهرداری‌ها، سازمان بیمه سلامت و ادارات برق برخی استان‌ها دارد خدمات آنها را ارائه کند.

اوایل بهمن ماه بود که معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به پیوست گفته بود از هفته آینده و با توجه به برنامه‌های راهبردی داخلی پیام‌رسان‌ها آنها امکان ارائه خدمات پایه‌ای دولت همراه را به صورت کامل خواهند داشت و با اضافه شدن هر خدمت به دولت همراه این خدمت از طریق دو اپلیکیشن سروش و گپ هم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ در پاسخ به این سوال پیوست که آیا وزارت ارتباطات زمان نهایی ارائه دسترسی به مرکز ملی تبادل اطلاعات را اعلام کرده یا نه، گفت: «آنچه به ما اعلام شد این بود که در حال انجام کارهایی روی این موضوع هستند و چندین مورد باید از سمت آنها پیاده‌سازی شود تا بتوانند دسترسی موردنیاز پیام‌رسان‌ها را به ما تحویل دهند.»

دور دوم حمایت از پیام رسان‌های بومی در هاله‌ای از ابهام

اواخر آبان ماه سال جاری شورای عالی فضای مجازی با انتشار ابلاغیه‌ای اعلام کرد که حمایت‌های جدید از پیام‌رسان‌های بومی از این پس تنها محدود به دو پیام‌‌رسان سروش و گپ خواهد بود. اما جزئیات و زمان ارائه این حمایت‌ها تا این لحظه در هاله‌ای از ابهام مانده است.

رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت پیش‌تر در این باره به پیوست گفته بود که شورای عالی فضای مجازی در حال مطالعه دقیق در زمینه اعلام نحوه حمایت‌های دور دوم از دو پیام‌رسان بومی است تا این‌بار حمایت‌ها جنبه دقیق‌تر و هوشمندانه‌تری داشته باشد.

مدیرعامل پیام رسان گپ درباره  اینکه آیا جزئیات حمایت‌های دور دوم از پیام‌رسان‌های بومی به آنها اعلام شده یا خیر، به پیوست گفت: «به نظر می‌رسد موضوع پیام رسان‌ها از دستور کار مسئولان بیرون آمده و این حمایت‌ها صرفا در حد شفاهی اعلام شدند. چون پیگیری خاصی روی این موضوع صورت نگرفت و حتی صحبتی درباره جزئیات آن مبنی بر اینکه آیا شامل حمایت مالی یا فنی خواهد بود نشده است.»

اتصال گپ به شبکه پرداخت بین‌المللی

اواخر آذرماه امسال بود که مدیرعامل پیام‌رسان گپ در گفت‌وگو با پیوست از توافق با دو کیف پول بزرگ در قاره آفریقا و فراهم شدن امکان ارائه خدمات پرداختی پیام‌رسان گپ در بیش از ۸ کشور این قاره خبر داده بود.

انجیدنی در پاسخ به این سوال پیوست که آیا این توافق اجرایی شده یا خیر، اعلام کرد: «در پیام‌رسان گپ بخشی تحت عنوان پرداخت بین‌المللی وجود دارد که در کل دنیا فعالیت می‌کند . اتصال به کیف‌پول الکترونیکی ۸ کشور آفریقایی نیز زیرمجموعه همین بخش پرداخت بین‌المللی انجام شده است.»

او درباره چگونگی اتصال گپ به شبکه بانکی بین‌المللی همچون ویزا و مستر نیز گفت: «ما از سال‌های گذشته برای ارائه خدمات مالی، شرکتی را در انگستان شرکتی ثبت کرده بودیم و در حوزه پرداخت بین‌المللی تجربه‌ ۱۰ ساله‌ای داریم. حالا این خدمات را به گپ اضافه کرده‌ایم.» به گفته مدیر عامل پیام‌‌رسان گپ، این شرکت ثبت شده در انگلستان، با پروایدرهای بزرگ بین المللی قرارداد دارد و خدمات پرداخت خود را در تمام کشورها ارائه می‌کند.

مهدی انجیدنی همچنین با اشاره به اینکه پیام‌رسان گپ برای ارائه خدمات پرداخت در داخل کشور با کلیه بانک‌ها همکاری می‌کند، از انجام پروژه مشترک بزرگی با پست بانک خبر داد و اعلام کرد: «این پروژه که در حوزه کیف پول گپ و پست‌بانک است، یکی از کامل‌ترین پروژه‌ها در حوزه زیرساخت فین‌تک و بانک خواهد بود.» او ابراز امیدواری کرد پیش از پایان بهمن ماه این پروژه رونمایی شده و سرویس‌های آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

«گپسی»؛ اولین ارز دیجیتالی ایرانی

پیام‌رسان گپ علاوه بر بخش پرداخت داخلی و پرداخت بین‌المللی، «گپسی» را به کاربران خود ارائه کرده است. مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام رسان گپ در مورد نحوه عملکرد این ارز دیجیتالی به پیوست گفت: «گپ‌سی یک ارز دیجیال است که روی شبکه گپ، کیف پول گپ و شبکه بلاک‌چینی که برای ارتباط بین کیف‌پول گپ و سایر کیف پول‌ها وجود دارد فعالیت می‌کند.» به گفته او گپسی فعلا در حد ارز دیجیتال روی بستر خود گپ فعالیت دارد اما به زودی خدمات جانبی دیگری در ارتباط با کیف پول خارجی و اروپایی و حوزه‌های خدمات ارزش‌افزوده به ویژه در سطح بین‌المللی بر مبنای ارز دیجیتال گپسی ارائه خواهد شد.

انجیدنی درباره تفاوت ارز دیجیتال گپسی با کیف پول گپ اعلام کرد: «کیف پول گپ یک مکانیسم و پلتفرم مالی جامع است که خدمات مختلفی همچون ارز دیجیتالی و خدمات فین‌تک می‌تواند روی آن قرار بگیرد.» آن طور که مدیر پیام‌رسان گپ به پیوست گفته است در حال حاضر کیف ‌پول گپ از دلار، واحد پول آفریقای جنوبی، ریال و گپسی پشتیبانی می‌کند اما به زودی واحدهای پولی دیگری از جمله یورور را نیز پشتبانی خواهد کرد.

مدیرعامل پیام‌رسان گپ با اشاره به اینکه گپسی می‌تواند وارد معاملات در بازارهای ارز دیجیتالی خارجی نیز شود، در‌باره کارکردهای فعلی گپسی نیز به پیوست گفت: «این ارز دیجیتالی در حال حاضر داخل اپلیکیشن گپ برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، خدمات ارز‌ش‌افزوده و در بازی‌های گپ قابل استفاده است.»

 

http://pvst.ir/5rv

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو