skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

آخرین وضعیت ارتباطی در مناطق سیل زده کشور؛ تلاش برای شکستن حلقه طوفان

تحریریه پیوست

۴ فروردین ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۶ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

چهار روز از شروع سیل و خرابیهای آن در استان گلستان میگذرد و با وجود مشکلات در خدمات رسانی به مردم آسیب دیده شهرستانهای مختلف این استان، کارشناسان مخابراتی توانستهاند حداقل امکانات ارتباطی آنها را فراهم کنند.
به گزارش پیوست، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اعلام میکند که وضعیت ارتباطات و پوشش شبکه اپراتورهای تلفنهمراه در مناطق سیلزده این استان به حالت عادی برگشته و در این بین دو اپراتور تلفنهمراه کشور نیز در شبکههای اجتماعی خود اعلام کردهاند که در راستای خدمترسانی به کاربرانشان در این مناطق سیلزده مکالمات و ارسال پیامک برای آنها در چهارم فروردین رایگان خواهد بود. از سوی دیگر نیز وزیر ارتباطات هم در توئیتر خود خبر از دستور به اپراتورهای تلفنهمراه کشور برای راهاندازی یک سرویسجدید خدمات ارزش افزوده در راستای خدمت رسانی به نهادهای امدادی برای کمک به آسیبدیدگان را داده است.

تلاش برای برقراری ارتباط

محمد احمدی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در گفتوگو با پیوست در مورد آخرین وضعیت ارتباطی در برخی مناطق سیلزده استان گلستان گفت:‌ «به دنبال بارش شدید باران که منجر به وقوع سیل در چندین مناطق استان گلستان شد، قطعی سراسری شبکه برق را در این مناطق سیل زده داشتیم که در نهایت هم این قطعی برق باعث از دسترس خارج شدن چندین سایت ارتباطی اپراتورهای تلفنهمراه شد؛ اما بلافاصله با تلاشهای کارشناسان مخابراتی و اپراتورها، سایتهای پوششدهی این مناطق با کمک دیزل  فعال و شبکه به حالت اول خود برگشت
به گفته احمدی در ساعات اولیه سیل کمتر از ۲۰ درصد شبکه ارتباطی اپراتورهای تلفنهمراه در مناطق سیلزده از دسترس خارج شده که این امر هم به دلیل قطعی برق به دنبال سیل امر طبیعی بوده است.

او در پاسخ به این سوال پیوست که چرا با وجود هشدارها در مورد این سیل و همچنین برنامههای وزارت ارتباطات برای پشتیبانی از شبکههای ارتباطی در برابر بلایای طبیعی، قطعیهای ارتباطی صورت گرفته است اعلام کرد:‌ «هشدارهایی در مورد سیل اعلام شده بود؛ اما متاسفانه ما با طوفان و برف شدید هم مواجه شدیم و این اتفاقات باعث صدمه به تجهیزات فنی ارتباطی در برخی مناطق استان گلستان شد. هر استانی براساس استانداردهای ارتباطی با توجه به اهمیت و میزان جمعیت آن از چند مسیر پیشتیبانی ارتباطی استفاده میکند که متاسفانه به دلیل شدت بارش باز هم قطعی کوتاهی در شبکه ارتباطی اپراتورها در این مناطق را شاهد بودیم
او در ادامه افزود: ‌«تاکید میکنم که در ساعات اولیه این اتفاق ارتباط تمامی مناطق سیلزده استان گلستان به جز منطقه «دوزین» در این استان برقرار شد و در دوزین هم به دلیل حجم بالای برف، وقوع همزمان سیل، طوفان و رانش زمین در امتداد جاده دسترسی به این منطقه و روستاهای اطراف آن با مشکل مواجه و امکان دسترسی به سایتهای ارتباطی را محدود کرد . در نهایت نیز این اتفاق باعث شد که با مشکل قطع ارتباط در این مناطق روبهرو شویم
آنطور که احمدی میگوید قرار است از محل کمکهای ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تهیه نقطه پشتیبان برای منطقه مخابراتی «دوزین» نیز استفاده شود تا در اتفاقات بعدی  از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

یداله طهماسبی، مدیرکل ICT استان مازندران، هم در گفتوگو با پیوست از عادی شدن وضعیت ارتباطی در این استان خبر میدهد و اعلام میکند : «باران و سیل باعث ایجاد اختلالهایی در زیرساختهای ارتباطی این روستاها شد که حالا با تلاشهای کارشناسان مخابراتی و مدیران اپراتورهای تلفنهمراه ارائه امکانات ارتباطی در استان مازندران و گلستان بدون مشکل فراهم شده است.» به گفته او  عمده خسارات وارده در روستاهای بالادستی و کوهستانی استان گلستان بوده که باعث قطع ارتباطات رادیویی اپراتورهای تلفنهمراه شده بود.

خدمات رایگان اپراتورها برای یک روز

بارندگی شدیدکه در شرق استان گلستان از ۲۶ اسفند سال ۹۷ آغاز شد و در ۴۸ ساعت بهطور مداوم در برخی شهرستانهای این استان از جمله شهرستان آق قلا، گمیشان، گنبد کاووس، کردکوی و گرگان ادامه داشت؛ باعث قطعی ارتباطات سایتهای شبکه اپراتورهای تلفن همراه، به دنبال قطع برق شد. ایرانسل و همراه اول در چند روز گذشته سعی کردهاند از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیلتر شده توئیتر به صورت لحظهای گزارشهایی از وضعیت ارتباطات در این مناطق آسیبدیده به دنبال سیل منتشر کنند.
در همین زمینه بیژن عباسی آرند، مدیرعامل جدید اپراتور دوم هم که به تازگی به توئیتر پیوسته در چند توئیت به ارائه گزارش از روند فعالیت تیم فنی ایرانسل برای برقراری ارتباطی در مناطق سیل زده استان گلستان پرداخت. در نهایت هم او شب گذشته (۳ فروردین) در توئیتی خبر از ارتباطات رایگان این اپراتور برای یک روز را داد و نوشت‌:‌ «ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیز گلستانی و برای تسهیل ارتباطات، مکالمه و پیامک  شبکه ایرانسل در روز چهارم فروردین در منطقههای سیلزده رایگان خواهد بود

توئیت مدیرعامل ایرانسل برای ارائه یک روز خدمات ارتباطی رایگان به مردم سیل زده استان گلستان:

در همین زمینه همراه اول نیز چند ساعت بعد در اکانت توئیتری خود اعلام کرد که به منظور خدمترسانی بهتر به مناطق سیلزده، در ۴ فروردین، برقراری تماس و ارسال پیامک برای مشترکان همراه اول در شهرها آققلا، بندر ترکمن، گمیشان و روستاهای اطراف رایگان است.

همراه اول هم در توئیتر خود خبر از ارائه یک روز خدمات ارتباطی رایگان به کاربران در مناطق سیل‌زده استان گلستان را داد:

اما رایتل به عنوان اپراتور سوم تلفنهمراه در کشور با صدور اطلاعیهای از طریق روابطعمومی خود از ادامه داشتن تلاش تیم پشتیبانی این اپراتور برای برقراری ارتباط در مناطق سیلزده استان گلستان خبر داد. این اپراتور در اطلاعیهخود اعلام کرد : «تیم خدمات فنی اپراتور رایتل پس از حادثه اخیر سیل در استان های گلستان و مازندران در این مناطق مستقر گردیده و با تلاش شبانهروزی موفق به راه اندازی یکی از سایتهای رایتل در این منطقه شدبنابر این گزارش  اکنون در شهر سیل زده آق قلا برا تأمین پوشش شبکه رایتل، سایت مناسب با استفاده از ژنراتور On Air برقرار شده است.

ستاره مربع جدید برای خدمت رسانی به مردم

اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از همان ساعت اولیه انتشار خبرهایی در مورد سیل در برخی مناطق استان گلستان در توئیتر خود به ارائه گزارش از وضعیت ارتباطی در این مناطق سیل زده پرداخت. همچنین او شب گذشته (۳ فروردین)‌ نیز در توئیتر خود خبر از دستور برای راهاندازی یک سرویسجدید خدمات ارزش افزوده برای خدمت رسانی به نهادهای امدادی برای کمک به آسیبدیدگان را داد.
او در این توییت خود با اشاره به کلاهبرداریهای برخی خدمات ارزشافزوده از کاربران در یک سالگذشته اعلام کرد که «ستارمربعها» برای خدمت به مردم طراحی شدهاند نه خالی کردن جیب آنها به بهانه بختآزمایی. او در ادامه این توئیت نوشت:‌«از مدیران اپراتورها خواستم برای امداد رسانی در مواقع بحران، یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی طراحی کنند تا آنها از نیاز خدماتی آسیبدیدگان به صورت منطقهای و به لحظه مطلع گردند

 دستور وزیر ارتباطات به اپراتورها برای راه‌اندازی سرویس جدید خدمات ارزش‌افزوده در راستانی خدمت رسانی به مردم:

همچنین جهرمی از این فرصت نیز برای تاثیر خدمات فضایی در ارائه سرویس به کشور استفاده کرد. او در اینستاگرام خود با اشاره به امدادرسانی در مناطق سیل زده به کمک فناوری فضایی، تصاویر ماهوارهای  از مناطق سیلزده  منتشر و اعلام کرد که به کمک این تصاویر ماهوارهای امکان امداد رسانی به روستاهای محصور در سیل و آسیبدیده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

   

http://pvst.ir/5v5

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو