skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

توکن املاک مازاد بانکی ققنوس اواخر خرداد رونمایی می‌شود

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

توکن املاک مازاد بانکی ققنوس پس از مراسم کلیدگذاری شبکه ققنوس و انتشار پیمان که در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
به گزارش پیوست، با رونمایی از توکن املاک مازاد بانکی ققنوس، امکان تبدیل مالکیت ملک مورد نظر بانک به واحدهای اسمی کوچک‌تر (توکنایز کردن) فراهم می‌شود و بانک‌ها می‌توانند بخشی از دارایی‌های منجمد یا بدون بازده خود را نقد کنند و همچنین بخشی از مشکلات خود را در جذب نقدینگی برای تأمین مالی پروژه‌هایشان برطرف کنند.

کنسرسیوم ققنوس بهمن ماه گذشته با همکاری بانک‌های ملی، پاسارگاد، ملت و پارسیان و همچنین گروه توسن فعالیت خود را آغاز کرد و همان زمان سپیدنامه (white paper) خود را نیز منتشر کرد. حال پس از گذشت بیش از ۳ ماه از آغاز فعالیت این کنسرسیوم از پلتفرم ققنوس نیز پس از ماه رمضان رونمایی خواهد شد.
رونمایی از پلتفرم ققنوس این امکان را فراهم می‌کند تا هر کدام از ذی‌نفعان بتوانند توکن مورد نظر خود را روی این پلتفرم عرضه کنند و ققنوس نیز در اولین قدم توکن املاک مازاد بانک‌ها را روی این پلتفرم عرضه خواهد کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل کنسرسیوم ققنوس در گفت‌وگو با پیوست با تایید این خبر گفت:« از نظر فنی مقدمات ارائه توکن املاک مازاد بانکی آماده شده و در مرحله تست فنی قرار دارد اما پیاده‌سازی و عرضه توکن املاک مازاد به بعد از ماه مبارک رمضان و پس از رونمایی رسمی از شبکه اصلی موکول شده است.»
حسین اسلامی با اشاره به ۷ کاربرد مختلفی که در شبکه ققنوس پیش‌بینی شده است گفت: «عرضه توکن املاک مازاد بانکی از اولین کاربردهایی خواهد بود که پس از انتشار پیمان توسط حداقل یکی از بانک‌ها رونمایی می‌شود.»

او ادامه داد:« برای پیاده‌سازی و اجرای این کاربرد، رایزنی های لازم با متولیان امور حاکمیتی ذی ربط در بخش های اعتباری و بانکی، بازار سرمایه و ابزارهای مالی الکترونیکی و همچنین مراجع حقوقی ـ قضایی صورت پذیرفته تا در چارچوب فرصت های قانونی و مقرراتی موجود، بتوان این پروژه را در کوتاه ترین زمان عملیاتی کرد. ضمن اینکه انتظار می رود ماحصل این تعامل سازنده با مراجع ذی ربط بتواند به تنظیم مقررات کارآمدتر و اثربخش تر متناسب با مقتضیات این حوزه بیانجامد.»

http://pvst.ir/5xd

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو