skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

دو سامانه امدادی پیام‌رسان گپ در شرایط بحران راه‌اندازی شد

تحریریه پیوست

۸ فروردین ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

موسس و مدیر پیامرسان گپ از راهاندازی دو سامانه آموزشی و اطلاعرسانی در مواقع بحران در این پیام رسان خبر داد
به گزارش پیوست، مهدی انجیدنی در توییتر خود ضمن اعلام این خبر گفته است که این سامانهها که برای کمکرسانی در مواقع بحران طراحی شدهاند هماکنون آماده بهرهبرداری توسط سازمان هلال احمر است.

آنطور که انجیدنی در توییتر خود اعلام کرده این دو سامانه هر کدام خدمات ویژهای در زمینه آموزش و امداد به شهروندان ارائه میکنند. او در توضیح این دو سامانه در توئیتر خود نوشته است:‌ «یک سامانه مروبط به آموزش، اطلاعرسانی و جمعآوری کمکهای نقدی است و یک سامانه هم مربوط به امداد و نجات طراحی شده استبراساس اظهارت او سامانه درخواست کمک و اطلاعرسانی هوشمند بر پایه موقعیت دقیق جغرافیایی طراحی شده است. انجیدنی تاکید کرده که در صورت تایید و بهرهبرداری از این دو سامانه توسط سازمان هلالاحمر بیش از ۳ میلیون گپوند (کاربران کپ) میتوانند همیار هلالاحمر و آسیبدیدگان باشند و اگر خودشان نیز در شرایط خطر قرار گرفتند، بتوانند به صورت دقیق و هوشمند موقعیت و وضعیت خود را اطلاع دهند.

توئیتی که امروز (۸ فروردین) مدیر پیام رسان گپ در مورد راه‌اندازی سامانه‌های امدادی این پیام‌رسان در شرایط بحران منتشر کرد:

به نظر میرسد راهاندازی این سامانههای جدید از سوی پیامرسان گپ در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی این پیامرسان باشد؛ چرا که چندی پیش هم مدیر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات در توئیتر خود از پیامرسانهای بومی و مسیریابهای آنلاین خواسته بود تا با توجه به شرایط بحرانی به وجود آمده به دنبال سیل،این کسبوکارها تمهیداتی برای رفع بحران در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود بیاندیشند. همزمان با منتشر شدن این توئیت توسط محمد جعفر نعناکار، مدیر پیام‌رسان گپ  در پاسخ به او گفته بود که گپ در حال آماده کردن یک سامانه اطلاعرسانی بحران براساس موقعیت جغرافیایی است.

در چند روز اخیر برخی از کسبوکارهای استارتآپی هم سعی کردهاند با ارائه خدمات رفاهی و اطلاعرسانی هوشمند به دنبال حادثه سیل در استانهای شمالی تا جنوبی کشور نقشی موثر در مدیریت بحران به وجود آمده در کشور داشته باشنداسنپ، دیجیکالا، مسیریاب نشان، پیاده، دیوار از جمله شرکتهایی هستند که در یک هفته اخیر با ارائه سرویسهای ویژه و یا اعلام هشدار به صورت هوشمند تلاش کردهاند تا علاوه بر ارائه خدمات رفاهی به کاربران، سطح خسارت و تلفات احتمالی ادامه سیل در شهرهای مختلف کشور را کاهش دهند.

http://pvst.ir/5v9

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو