skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

دیوار، مالک آی‌هوم شد

تحریریه پیوست

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

مدیرعامل پلتفرم دیوار از خرید استارتآپ «آیهوم» خبر داد.

به گزارش پیوست، امروز (۱۱ شهریور) مدیرعامل دیوار فعال در حوزه ثبت آگهی آنلاین در یک نشست خبری اعلام کرد که برای بهبود کیفیت آگهیهای ثبت شده در بخش املاک به زودی دیوار سهامدار صد در صدی سرویس «آیهوم» میشود که در حوزه خریدوفروش آنلاین املاک فعالیت میکند.

پیش از این و در تیر ماه پیوست در گزارشی در مورد ادغامها و خریدهای جدید حوزه استارتاپی کشور خبر خرید آیهوم توسط دیوار را داده بود.

سجاد محمودخانی، مدیرعامل دیوار، در پاسخ به سوال پیوست در مورد رقم این خرید اعلام کرد که ترجیح میدهد در این زمینه صحبتی نکند. همچنین علیرضا نصری، مدیرعامل آیهوم نیز میگوید که این خرید به دنبال نیاز آیهوم به سرمایهگذاری و افزایش همافزایی دو مجموعه در بازار املاک اتفاق افتاده است. براساس اظهارات نصری با این همکاری حالا دیوار میتواند بخش بزرگی از چالشهایش در زمینه ثبت غیرواقعی و بیکیفیت آگهی املاک را حل کند.

راهی برای افزایش اطمینان خریداران و فروشندگان ملک

مدیران این دو سرویس اعلام میکنند که هدف از این همکاری جدید همافزایی بیشتر دو مجموعه در بخش املاک، شفافیت و ایجاد اطمینان در بین خریداران و فروشندگان حوزه املاک است.

سجاد محمودخانی، مدیرعامل دیوار در این نشست خبری با اعلام اینکه این سرویس مدتهاست که به بهبود کارکرد خود در بخش آگهی ملک و ایجاد شفافیت بیشتر در این زمینه فکر میکند، گفت: «در چند سال گذشته که دیوار در زمینه ثبت آگهی املاک مشغول به کار بوده با چند چالش اصلی مواجه بودیم که از جمله آنها ثبت آگهیهای بیکیفیت در زمینه محتوا یا ثبت تصویر بوداو افزود: «از سمت دیگر در بسیاری از مواقع آگهیها از سمت افرادی در این پلتفرم ثبت میشد که قابل اطمینان نبود و در نهایت این مشکلات باعث میشد مشتریان برای پیدا کردن ملک مورد نظرشان علاوه بر از دست دادن زمان، متحمل پرداخت هزینه زیادی هم شونداو تاکید میکند که برای حل چنین مشکلاتی دیوار تصمیم گرفته تا از یک شرکت تخصصی در این زمینه یعنی آیهوم کمک بگیرد.

براساس اظهارات محمودخانی به زودی آگهیهای املاک ثبت شده در دیوار به صورت مشخص و متمایز به نمایش در میآید تا کاربران این اطمینان را داشته باشند که آگهی که مشاهده میکنند چه از نظر محتوایی و چه از نظر تصاویر بررسی و تایید شده است.

ثبت روزانه هزار آگهی در آیهوم

مدیرعامل آیهوم نیز بر این باور است که با این همکاری آنها میتوانند از ظرفیتهای دیوار و مخاطبان گسترده این سرویس در راستای بهبود ارائه خدمات خود در بخش آنلاین املاک استفاده کنند و خدمات بهتری را به جامعه کاربرانشان ارائه دهند.

علیرضا نصری در نشست خبری مشترک خود با مدیرعامل دیوار اعلام کرد:‌ «استفاده از ظرفیتهای دیوار و ارائه این ظرفیت به مشتریانمان باعث میشود آنها بتوانند تبلیغات خود را از طریق یک پلتفرم دیگر هم به نمایش بگذارند. از سمت دیگر ما میتوانیم به دلیل استفاده از قابلیتهای خاص و هوشمند در ثبت آگهی املاک، مشکلات دیوار در زمینه ثبت آگهی غیر واقعی و بیکیفیت را حل کنیم

براساس اظهارات نصری تیم آیهوم به صورت تخصصی تمامی آگهیها را از نظر صحت آنها بررسی میکنند و خودشان نیز تیم ویژهای برای عکسبرداری از املاک مختلف دارند تا یک آگهی با جزییات دقیق در این سرویس ثبت شود. او در این زمینه گفت: «در حالحاضر روزانه و در تهران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ ملک را تیم ما عکاسی و اطلاعات آگهی برای فروش یا اجاره آن را خودمان در سایت ثبت میکنیم در کنار این  نیز روزانه در تهران هزار آگهی توسط خود مشاوران در آیهوم ثبت میشوداو تاکید میکند که آیهوم در نظر دارد تعداد آگهیهای ثبت شده از سمت تیم این شرکت را تا چند ماه آینده ۲ تا ۳ برابر کند.

جلوگیری تهدید بدنه سنتی

در چند سال گذشته فعالان حوزه املاک آنلاین بارها از سمت بخش سنتی این بازار و همچنین اتحادیه املاک تهدید به پلمپ و جلوگیری از ادامه فعالیت شدهاند. برای نمونه سه سال پیش رییس پیشین  اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده بود که اپلیکیشن دیوار را خراب خواهد کرد، چرا که به باور او دیوار از یک سو باعث ضرر به صنف مشاوران املاک شده و از سوی دیگر ریسک معاملات را بالا برده است.

مدیران آیهوم و دیوار در این نشست خبری اعلام میکنند که یکی دیگر از اهداف همکاریشان برطرف کردن همین نگرانی‌ها است.

محمودخانی، مدیرعامل دیوار در پاسخ به این سوال پیوست که با این همکاری تا چه حد میتوانند این نگرانیها را برطرف کند گفت: «این همکاری تازه شروع شده و در حال کسب تجربه هستیم تا بتوانیم با کمک ظرفیتهای فضای آنلاین فرهنگ فعالیت در این فضا را به درستی ایجاد کنیم. هدف خلق ارزش در این بازار به کمک فضای آنلاین و رساندن همین سود به فعالان این بازار است

او افزود:‌ ‌«ما تحت قوانین کشور کار میکنیم. ضمن اینکه یکی از اهداف همکاری ما با آیهوم ایجاد شفافیت بیشتر در این فضا و ارائه اطلاعات بهتر به جامعه کاربرانمان است تا خیال آنها از بابت ثبت یک آگهی نیز راحت باشد

محمدخانی همچنین ارتباط افزایش قیمتها در بازار مسکن به خاطر نرخهای کاذب در دیوار را نادرست خواند و تاکید کرد که دیوار یک پلتفرم مردمی است و آنها نمیتوانند روی قیمتها کنترلی داشته باشند ولی با سیاستهای پیشگیرانه این امکان را فراهم میکنند تا جلوی نشر قیمتهای کاذب گرفته شود.

همچنین در این نشست مدیرعامل آیهوم از اتحادیه املاک خواست تا به صورت جدی به بخش آنلاین املاک بها بدهند و به قانونگذاری و بهبود فرایندها در این بازار کمک کنند.

http://pvst.ir/65k

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو