skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

رئیس شورای شهر تهران: هیات دولت مساله دیتا را حل کند

تحریریه پیوست

۱۸ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

رئیس شورای شهر تهران از هیات دولت خواست مساله دیتا و ارتباط بین سازمان‌ها برای انتقال دیتا را در شهر تهران حل کند.

به گزارش پیوست، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه سومین همایش شهر هوشمند اعلام کرد بروکراسی‌ای که در سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود دارد عامل نارضایتی شهروندان است و موضوع بیگ دیتا می‌تواند راه‌حل این مشکل و در امر هوشمندسازی موثر باشد.

هاشمی بر این باور است که هر شهر برای هوشمندسازی چالش‌های خودش را دارد و در حال حاضر دستورالعمل جامعی برای هوشمندسازی همه شهرها وجود ندارد و همین مساله یکی از دلایلی است که برخی شهرها در بحث هوشمندسازی با سرعت بیشتری پیش رفتند. او در ادامه تاکید کرد برای موفق شدن در بحث هوشمندسازی شهرها باید نقشه راه داشته باشیم و در حال حاضر کارهایی برای تدوین راهبرد در شهرداری انجام شده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مساله تامین سرمایه نیاز به حمایت دارد، گفت: «حل مساله تامین سرمایه و جلب نظر ذی‌نعفان است که باعث می‌شود شهرهوشمند به نتیجه برسد.»

هاشمی معتقد است برای افزایش بهره‌وری و موثر بودن هوشمندسازی، جمع‌آوری دیتا اهمیت بسیاری دارد. او در این باره گفت: «نباید هوشمندسازی ژست و ویترین باشد و در حال حاضر مساله نبود دیتاهای صحیح است.» به گفته او خلا جدی در بحث دیتاهای بین‌سازمانی وجود دارد و تا زمانی که این خلا حل نشود بحث هوشمندسازی موفق نخواهد بود.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت دیتای حمل‌ونقلی در شهر تهران گفت: «دیتای حمل‌ونقل به صورت داده باز وجود ندارد و در اختیار نهادهای مختلفی مانند سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت‌های استارت‌آپی حمل‌ونقلی و پلیس است. ما اگر این دیتا را به صورت یکپارچه در اختیار داشته باشیم می‌توانیم راه‌حل‌های مناسب حمل‌ونقلی برای مردم تهران تولید و طراحی کنیم.»

به گفته او در حال حاضر بیش از ۲۰۰ خط اتوبوسرانی در تهران وجود دارد اما به دلیل نبود دیتای جامع حمل‌ونقلی ضریب اشغال مناسبی ندارند.

هاشمی از هیات دولت خواست برای اینکه دچار مشکل ژست نشوند مساله دیتا از سوی هیات دولت حل شود. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله پسماندهای خشک اشاره کرد و در این باره گفت: «طرح جامع پسماند در حال حاضر نهایی شده و برخی استارت‌آپ‌ها در حوزه پسماند فعالند و زباله‌های خشک را جمع‌آوری می‌کنند که به مدیریت هوشمند شهر کمک می‌کند.»

او در پایان تاکید کرد دیتا باید به صورت به‌روز و کارآمد و با سرعت در اختیار شرکت‌ها و افراد برای توسعه شهر هوشمند قرار گیرد و این در حالی است که ما در بخش توسعه نرم‌افزار پیشرفت داشتیم اما در زمینه آزادسازی داده از دنیا عقب هستیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه سومین همایش شهرهوشمند پیروز حناچی، شهردار تهران اعلام کرد لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در مجلس مراحل پایانی تصویب آن طی می‌شود، نقطه عطفی برای شهرداری خواهد بود و شهرداری برای حرکت به سمت شهر هوشمند براساس آن لایحه عمل خواهد کرد.

شهردار تهران در اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران درباره آزادسازی دیتا اعلام کرد مقاومت برای آزادسازی دیتا طبیعی است و در تمام دنیا این اتفاق می‌افتد اما در نهایت دیتاها آزار می‌شوند و سازمان‌ها به این سمت حرکت خواهند کرد. به گفته او شهرداری در تلاش است گام به گام آزادسازی دیتا را انجام دهد و راه‌اندازی سامانه API با همین هدف بوده است.

http://pvst.ir/6y4

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو