skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

معاون حقوقی رئیس جمهوری: با برگزاری جلسات آنلاین کمیته فیلترینگ مخالفیم

تحریریه پیوست

۲ بهمن ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۵ آبان ۱۳۹۹

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری از اختلاف نظر دولت با دادستانی بر سر برگزاری جلسات کمیته فیلترینگ (کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه) به صورت آنلاین خبر می‌دهد و اعلام می‌کند که همچنان در حال تعامل با دادستانی برای حل این اختلاف نظر هستند.

لعیا جنیدی ضمن تایید اختلاف نظر روشن با دادستانی بر سر برگزاری جلسات آنلاین کمیته فیلترینگ به پیوست می‌گوید:‌ «ما تحلیل حقوقی خود در زمینه مخالفت با برگزاری جلسات آنلاین کمیته فیلترینگ را به دادستانی ارائه کرده‌ایم و نامه‌نگاری لازم هم انجام شده است؛ اما آنها با ما اختلاف نظر دارند.» جنیدی تاکید می‌کند که دادستان ایده‌اش این نیست که برگزاری جلسه آنلاین درست نیست و تفسیرشان از قانون نیز با این معاونت متفاوت است.

او در پاسخ به این سوال که دبیر کمیته فیلترینگ در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده که برگزاری این جلسات قانونی و براساس مصوبات داخلی کمیته است اعلام کرد:‌ «ما در این مورد اختلاف نظر داریم و همه دلایل حقوقی خود را هم اعلام کرده‌ایم. اما من پایبند به انجام این مکاتبات هستم و مایل نیستم حین انجام این مکاتبات موضوعی را رسانه‌ای کنم.» جنیدی تاکید می‌کند که با وجود اختلاف نظرها دو طرف بر سر برگزاری جلسات آنلاین کمیته فیلترینگ؛ اما این معاونت همچنان تعامل خود با دادستانی برای رسیدن به یک نقطه مشترک ادامه می‌دهد.

در چند ماه گذشته انتقاد‌های گوناگونی نسبت به برگزاری جلسات کمیته آنلاین از سوی مدیران وزارت ارتباطات و دو نماینده مجلس به عنوان عضو ناظر در کمیته فیلترینگ مطرح شده است. حتی در این زمینه دو نماینده مجلس عضو در این کمیته با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس از او خواسته‌اند تا برگزاری قانونی جلسات کمیته فیلترینگ را از قوه‌قضاییه پیگیری کند.

اما در مقابل این انتقادات جواد جاوید‌نیا، دبیر کمیته فیلترینگ به پیوست اعلام کرد که برگزاری این جلسات به صورت آنلاین قانونی است. او همچنین در این گفت‌وگو اعلام کرد که برخی از اعضای کمیته در دعوت دادستانی برای حضور به جلسات آنلاین پاسخگو نبوده و حتی ۳ نفر از ۱۲ نفر اعضای این کمیته یعنی دو نماینده مجلس و نماینده وزارت دادگستری حاضر به دریافت نام کاربری و رمز عبور برای حضور در این جلسات نشده‌اند.

http://pvst.ir/5qr

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو