skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

سامانه API شهرداری بیش از ۳۰ میلیارد تومان تراکنش داشته است

تحریریه پیوست

۱۸ آذر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اعلام کرد راه‌اندازی سامانه API برای کسب‌وکارها بیش از ۳۰ میلیارد تومان تراکنش مالی داشته است.

به گزارش پیوست، محمد فرجود در مراسم افتتاحیه شهر هوشمند با اعلام برنامه‌های امسال همایش شهر هوشمند گفت: «راه‌اندازی سامانه API و در اختیار گذاشتن بیش از ۶۰ API به کسب‌وکارها منجر به بیش از ۳۰ میلیارد تومان تراکنش مالی برای آنها شده است.» به گفته فرجود تمرکز آنها در سال اول اجرای برنامه تهران هوشمند برنامه‌ریزی و اجرای پایلوت طرح‌ها بوده و آنها در دو سال آینده و در فاز اول اجرای پروژه تهران هوشمند روی یکپارچه‌سازی خدمات و توسعه آنها تمرکز خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اعلام کرد این سازمان برای استفاده از هوش مصنوعی و بلاک‌چین در ارائه خدمات شهری برنامه‌ریزی کرده است.

فرجود در ادامه با ارائه آماری از اجرای پروژه تهران هوشمند در یکسال گذشته گفت: «سال گذشته انتخابات الکترونیکی در تهران و در انجمن شورایاری‌ها برگزار شد و نتیجه انتخابات در همان روز اعلام شد. همچنین سامانه جامع معاملات برای تعامل با دیگر بازیگران شهرداری راه‌اندازی شدند و سامانه هوشمند ناوگان خودرو به نام سهند نیز برای مدیریت خودرو راه‌اندازی شده است. سامانه نام، سامانه دیگری است که برای نام‌گذاری معابر از سوی ما راه‌اندازی شده است. سامانه ۱۳۷ نیز توسعه پیدا کرده و در حال حاضر امکان ارسال عکس و فیلم و صوت و موقعیت جغرافیایی و اعلام مشکل از سوی شهروندان در آن وجود دارد.»

به گفته او فاز اول هوشمندسازی در شهرسازی هم انجام شده و در حال حاضر دسترسی به پرونده‌های شهرسازی از طریق سامانه تهران من امکان‌پذیر است و تاکنون ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی در حوزه شهرسازی در سامانه تهران من پاسخ گرفته است.

سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای نیز یکی دیگر از مواردی بود که از سوی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت. او در این باره گفت: «این سامانه با ۱۲ هزار جای پارک فاز پایلوت را پشت سر گذاشته و وارد فاز اول اجرا شده است.»

به گفته فرجود یکی دیگر از پروژه‌های سازمان فاوای شهرداری تهران برای اجرای شهر هوشمند نقشه آنلاین تهران بوده و در این باره گفت: «در نقشه آنلاین تهران بیش از ۱۴۰ لایه اطلاعاتی مکانی وجود دارد و مسیریابی براساس حمل‌ونقل عمومی به آن اضافه شده است.»

سامانه دیگری که در سال گذشته از سوی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در راستای اجرای پروژه تهران هوشمند اجرایی شده، سامانه بلیت است که تجمیع بیلت‌های اماکن تفریحی و توریستی تهران را برعهده دارد.

فرجود تاکید کرد در حال حاضر کاربران سامانه تهران من به پنج برابر میزان سال گذشته رسیده و همین امر سبب شده تا آمادگی الکترونیکی تهران رتبه بالایی داشته باشد.

سومین همایش تهران هوشمند صبح امروز (۱۸ آذر) آغاز شد و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اولین سخنران مراسم افتتاحیه این همایش بود.

http://pvst.ir/6y1

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو