skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مشکل اینترنت کشور چگونه حل می شود؟

تحریریه پیوست

۲۱ مهر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با پیوست‌سی مشکل توسعه اینترنت ثابت کشور را عدم سرمایه‌گذاری مناسب از سمت بازیگران این حوزه می‌داند و تاکید می‌کند که مشکل توسعه نیافتگی اینترنت ثابت کشور تنها با افزایش تعرفه‌ها قابل حل نیست.

او پایین بودن کیفیت سرویس‌های اینترنت ثابت، عدم حرکت شرکت‌های اینترنتی به سمت توسعه شبکه بر مبنای تکنولوژی‌های نوین و همچنین نبود محتوای کافی بر بستر اینترنت را از جمله مشکلات توسعه اینترنت ثابت در کشور می‌داند. او در این گفت‌وگو شائبه دامپینگ اپراتورهای موبایل با کاهش قیمت دیتای خود و جبران آن به کمک سرویس صوتشان را نیز رد می‌کند و تاکید می‌کند که اپراتورهایFCP بیشتر از اپراتورهای تلفن همراه علیه یک دیگر دست به دامپینگ می‌زنند. فلاح به برنامه‌های رگولاتوری برای بازبینی پروانه‌های FCP هم اشاره‌ای دارد و بر این باور است که این سازمان با برنامه‌های تشویقی مشخص در تلاش برای تشویق دارندگان پروانه FCP برای ادغام با یکدیگر است. طرح آزادسازی تعرفه‌های ارتباطی و نحوه چگونگی پیاده‌سازی آن در کشور نیز از دیگر مطالب مورد بحث در این گفت‌وگو است.

فلاح همچنین دلایل به نتیجه نرسیدن اهداف پروانه‌های اپراتوری مجازی تلفن همراه (MVNO) را نیز به نداشتن طرح تجاری موفق از سمت شرکت‌های دارنده این پروانه ارتباط می‌دهد و تصریح می‌کند که تا زمانی که دارندگان پروانه‌های اپراتور مجازی تلفن‌همراه به سمت بازارهای بکر و نوین نروند نمی‌تواند از این بازار سودی کسب کنند.

بخشی از این گفت‌وگو در برنامه پیوست‌سی ویژه تلکام نوزدهم منتشر شده بود. حالا نسخه کامل این گفت‌وگو  از طریق لینک زیر در دسترس است: 

http://pvst.ir/5i5

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو