skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

مدیر استودیو کاریزما: عامل موفقیت «شاه‌ دزد» داشتن سرمایه‌گذار خوب بود

تحریریه پیوست

۱۴ آبان ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

بازی‌ موبایلی «شاه‌دزد» که ۴ ماه از منتشر شدن آن در بازار داخلی می‌گذرد، توانسته موفق به کسب جایزه بهترین بازی چند نفره در رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های موبایلی IMGA حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا شود. به گزارش پیوست، این رقابت بین‌المللی یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز در حوزه بازی موبایل است که نسخه جهانی آن نزدیک به ۱۵ سال قدمت دارد و نسخه خاورمیانه و شمال آفریقا این جشنواره IMGA برای چهارمین سال است که برگزار می‌شود.

مدیر استودیو کاریزما و مدیر پروزه بازی «شاه‌دزد»،  تیم حرفه‌ای و سرمایه‌گذار خوب را عامل اصلی موفقیت این بازی در رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های موبایلی IMGA اعلام می‌کند. ایمان گلکار در این مورد به پیوست می‌گوید: «مهمترین عامل موفقیت ما در این جشنواره علاوه بر تیم حرفه‌ای داشتن یک سرمایه‌گذار خوب یعنی شرکت سرمایه‌گذاری فیروزه در کنار تیم بود. داشتن یک سرمایه‌گذار خوب باعث شد که دیگر دغدغه‌ای جز تمرکز روی تولید یک بازی با کیفیت را نداشته باشیم.» او یکی دیگر از عوامل موفقیت این بازی را وجود یک منتشر کننده بازی مناسب اعلام کرد و افزود: «در کنار سرمایه‌گذار خوب ما با یک پابلیشر حرفه‌ای یعنی استودیو پاییزان نیز همکاری کردیم که در کارنامه کاری‌شان بازی‌های موفقی مانند «پسرخوانده» را دارند. استفاده از تجربه این گروه به ما در تولید یک بازی باکیفیت بسیار کمک کرد.»

آنطورکه گلکار می‌گوید کار تولید و طراحی بازی «شاه‌دزد» از بهمن سال ۹۶ آغاز شده و در نهایت ۴ ماه پیش از طریق کافه‌بازار در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته و کار روی نسخه ios آن هم در دست انجام است. به گفته او این بازی بیش از ۱۵۰ هزار نصب دارد؛ اما تعداد نصب فعال آن در کشور ۳۰ هزار بار است.

او به این سوال که این بازی روی فروشگاه‌های خارجی مانند گوگل پلی هم قرار گرفته یا خیر پاسخ منفی می‌دهد و دلیل آن را به تحریم‌ها و عدم دسترسی به  یک منتشرکننده قوی در خارج از کشور ارتباط می‌دهد.

گلکار در این زمینه توضیح می‌دهد: «منتشر کردن یک بازی در پلی‌استورهایی مانند گوگل‌پلی و گرفتن کاربر از این طریق بسیار متفاوت است. یکی از دلایلی که هنوز امکان منتشر کردن این بازی روی گوگل‌پلی را پیدا نکرده‌ایم هم به مسائل تحریم ایران باز می‌گردد و اینکه یک پابلیشر قوی در خارج از ایران برای این کار نداریم. » او ادامه می‌دهد: «یک راه حل برای اینکه در خارج از ایران هم امکان عرضه شاه‌دزد را داشته باشیم این است که یک شرکت در خارج از ایران ثبت کنیم که در این زمینه هم باز به دلیل مسائل مختلف با مشکل مواجه هستیم؛ اما با داشتن سرمایه‌گذاری مانند گروه مالی فیروزه در کنار تیم کمی امیدوار هستیم که شاید بتوانیم به زودی این راه‌حل را به اجرا برسانیم.»

گلکار تاکید می‌کند که بعد از کسب این جایزه مهم در رقابتی مانند IMGA حالا قدم بعدی آنها و تمرکزشان منتشر کردن این بازی در بازارهای خارجی خواهد بود.

نسخه خاورمیانه و شمال آفریقا این جشنواره IMGA برای چهارمین سال است که برگزار می‌شود و تاکنون بازی‌های ایرانی توانسته‌اند در این جشنواره مورد توجه داوران بین‌المللی قرار بگیرند. برای نمونه سال گذشته منتخبان سومین دوره از جشنواره بین‌المللیIMGA مشخص شدند که بازی‌سازان ایرانی توانستند از مجموع ۱۱ عنوان جایزه جشنواره، ۷ جایزه را از آن خود کنند.

http://pvst.ir/6ps

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو