skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

گوشی‌های اپل استفاده از رمزهای یکبار مصرف را با مشکل مواجه کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

استفاده اجباری از رمزهای یکبار مصرف به دلیل مشکلات ایجاد شده از سمت اپل برای اپ‌های بانکی روی گوشی آیفون و همچنین آمادگی بیشتر سامانه‌های برخی از بانک‌ها برای مدتی به تعویق افتاده است.

به گزارش پیوست، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ۱۵درصد مشتریان بانک‌ها از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنند و این افراد تقریبا ۴۰ درصد حجم تراکنش‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند. از همین رو استفاده اجباری از رمز یکبار مصرف به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سمت اپل برای برنام‌های فارسی عملا دسترسی این کاربران را به سرویس‌های اینترنتی بانکی قطع می‌کند. از همین روی به منظور یافتن راهکاری جایگزین، استفاده اجباری از رمز یکبار مصرف برای مدتی به تعویق افتاده است. 

بر اساس بخشنامه الزامات رمز یکبار مصرف که در تاریخ اول شهریورماه سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ شد، قرار بود از ابتدای خرداد ماه استفاده از رمز‌های دوم یک‌بار مصرف جایگزین رمز‌های ایستا شود. این طرح قرار است با هدف بالا بردن امنیت تراکنش‌های اینترنتی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در این زمینه انجام شود.

ابتدای هفته جاری معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود نیز اعلام کرده بود که مردم برای دریافت رمز‌های یک‌بار مصرف به بانک‌ها مراجعه نکنند. مقرر شده بانک‌ها به مشتریانی رمز یکبار مصرف ارائه دهند که میزان تراکنش اینترنتی بیشتری در مقایسه به سایر افراد دارند. همچنین کسانی که به صورت خاص فقط برای خرید شارژ تلفن همراه یا پرداخت قبوض از درگاه‌های اینترنتی نیز استفاده می‌کنند نیازی به دریافت رمز یکبار مصرف ندارند. این افراد می‌توانند همچنان از رمز ایستای خود استفاده کنند. حذف این تعداد از مشتریان بانک‌ها برای دریافت رمز یکبار مصرف تقریبا ۹۵ درصد مشتریان بانک‌ها را از رمز پویا یا یکبار مصرف بی‌نیاز می‌کند.

از سویی مقرر شده است بانک‌ها به مشتریان خود که تراکنش‌های اینترنتی بیش از ۵۰۰ هزار تومان را انجام می‌دهند به صورت مستقیم تماس بگیرند و آنان را برای دریافت رمز یکبار مصرف راهنمایی کنند.

http://pvst.ir/5xp

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو