skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

اختلال در شبکه GPS اینترنت TD-LTE را از کار انداخت

تحریریه پیوست

۹ تیر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

سرویس اینترنت TD-LTE شرکت‌های مبین‌نت، ایرانسل و زی‌تل به دلیل ایجاد اختلال در شبکه GPS دچار قطعی و با کاهش شدید سرعت مواجه شده‌اند. براساس پیگیری‌های پیوست مشخص شده که ارسال پارازیت به شبکه GPS از یک منبع ناشناس، باعث قطعی سرویس‌های TD-LTE در تهران شده است.

کارشناس پیشتبانی شرکت زی‌تل در همین زمینه به پیوست گفت:‌ «روی شبکه GPS پارازیت‌هایی ارسال شده که هنوز منبع آنها مشخص نیست و همین امر نیز باعث اختلال در تمام سرویس‌های TD-LTE شده است. در واقع از آنجا که سرویس‌های TD-LTE برای سینک شدن با آنتن‌های BTS از شبکه GPS کمک می‌گیرند اختلال در این شبکه نیز باعث قطعی سرویس دهندگان TD-LTE شده است.»

 براساس اظهارات این کارشناس پشتبانی ارسال پارازیت روی شبکه GPS از چند روز پیش ایجاد شده و در نهایت از ساعت ۱۶ امروز (۹تیر) این اختلال‌ها در شبکه GPS باعث قطع سرویس TD-LTE شرکت زی‌تل شده است.

بررسی‌های پیوست نشان می‌دهد که سرویس‌های TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل نیز با قطعی مواجه شده‌اند. هنوز دلیل این اختلال در شبکه GPS مشخص نیست و سازمان تنظیم مقررات نیز در حال بررسی این موضوع است.

شهریور ماه سال گذشته نیز اختلال در شبکه GPS تهران باعث از کار افتادن سرویس اینترنت پرسرعت شرکت‌های ایرانسل و مبین نت شده بود. در آن زمان و بعد از یک ماه از شروع این اختلال‌ها وزیر ارتباطات در نشست خبری خود در نمایشگاه تلکام اعلام کرد که اختلال روی شبکه GPS از سمت یک سینگال مختل کننده که در داخل تهران فعال بوده رخ داده است.

محمدجواد آذری جهرمی گفته بود:‌« بر اساس گزارش‌های دریافتی از سیستم‌های نظارتی رگولاتوری، سیگنال مزاحمی در یک منطقه از تهران شناسایی شد که این سیگنال باعث اختلال در سامانه GPS شده بود.»

جهرمی همان زمان خبر از غیرفعال شدن این سیگنال و ارجاع شکایتی در همین زمینه به قوه قضائیه داد تا با بررسی دستگاه‌های امنیتی مبدا و منشا این سیگنال شناسایی شود.

تقریبا یکسال بعد از این خبر هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نتایج بررسی در این زمینه و مشخص شدن منبع و مبدا این پارازیت‌ها روی شبکه GPS منتشر نشده است.

http://pvst.ir/60p

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو