skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

پلیس فتا اپلیکیشن‌های پرداخت را ملزم به رعایت امنیت کرد

تحریریه پیوست

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

پلیس فتای تهران در نامه‌ای به بانک‌ها تا زمان اجرایی شدن بخشنامه جدید بانک مرکزی آن‌ها را ملزم به اجرا کردن  ۴ محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداخت موبایل کرد.

براساس این نامه شرکت‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های پرداخت( آپ، پات، سکه، تاپ و…) براساس دستور بانک‌ها باید تنها به شماره همراه دارنده حساب اجازه انجام تراکنش از کارت یا حساب را از طریق اپلیکیشن‌ها بدهند. این شرکت‌ها همچنین در میزان و تعداد تراکنش‌ها، حوزه مکانی و جغرافیایی استفاده از اپلیکیشن‌ها باید محدودیت ایجاد کنند.

تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران در مورد امنیت این اپلیکیشن‌ها به پیوست گفت: « این اپلیکیشن‌ها باید امنیت را رعایت کنند زیرا در این جا محرمانگی داده‌ها مطرح است. چرا با حساب شما من باید روی گوشی خود اپلیکیشن‌ را راه اندازی کنم؟ چرا اپلیکیشن گوشی شما را در گوشی خودم فعال کنم؟»
به گفته رئیس پلیس فتا در این مورد صدها مورد شکایت داشتیم به همین خاطر نامه نوشتیم تا مواردی را رعایت کنند و درخواست داریم تا زمانی که امنیت را رعایت نکردند این سیستم‌ها را قطع کنند.

پلیس فتا همچنین در این نامه درخواست کرده است تا بین شماره خط و اپلیکیشن وابستگی ایجاد شود چرا که اپلیکیشن تنها با اینترنت فعالیت خود را ادامه می‌دهد و شماره همراه به صورت متداول تغییر مالکیت پیدا می‌کند.

http://pvst.ir/5ff

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو