skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

گزارشی کوتاه از رونمایی سری جدید محصولات اچ‌تی‌سی در بارسلون

آرمانشهر در توسعه

آرش برهمند تحریریه

۷ خرداد ۱۳۹۴

زمان مطالعه : ۸ دقیقه

شماره ۲۳

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

رقابت‌پذیری تا پیش از مراسم روز یکشنبه مهم‌ترین وجه رویداد اچ‌تی‌سی بود. این کمپانی کهنسال تایوانی در حالی تصمیم داشت پرچمدار جدیدش را به ام‌دبلیو سی بیاورد که تمامی غول‌های بزرگ‌تر و متمول‌تر هم شانه به شانه او در تلاش برای ربودن نگاه‌های خبری بودند و این بار پس از یک سال بسیار موفق با M8 تایوانی‌های مصمم بودند که حضورشان در جمع بزرگان را روزی که ال‌جی، سامسونگ، هواوی و نوکیا در حال معرفی محصولات جدیدی بودند، تثبیت کنند؛ اما این ادامه ماجرا نبود. درست وقتی در مسیر کازا دو ژوردی سوار اتوبوس حامل خبرنگاران بودیم، یکی از مدیران منطقه‌ای اچ‌تی‌سی پرسید به نظرم غافلگیری بزرگ مراسم امشب چیست؟ طبیعتاً جواب، M9 بود ولی او خندان چشمکی زد و گفت نه این همه نمایش نیست.

عمارت زیبا و بزرگ پلاو دو ژوردی با بنرهای عظیمی که حاضران را به آرمانشهر اچ‌تی‌سی دعوت می‌کنند، پوشیده شده است. رو‌به‌روی کاخ برج مشهور تلفونیکاست و خود کاخ را بیشتر به سبب میزبانی مهم‌ترین مراسم‌ کنگره جهانی موبایل می‌شناسند چرا که با حدود یک هزار نفر گنجایش حالا میزبان ۷۰۰ خبرنگار، فعال بازار و مدیر از سراسر جهان است. تمامی راهروها و دیوارهای سالن با پرده‌های یکدست سیاهی پوشانده شده‌اند که نور‌افکن‌ها لوگوی اچ‌تی‌سی را روی آنها تابانده و حسی از تعلیق به خبرنگاران می‌دهد. حضور یک دی‌جی در انتهای سالن که هوشمندانه بیت را روی ریتمی هیجان‌انگیز تنظیم کرده است نیز به این محیط دامن می‌زند. خبرنگار بغل دستی‌ام که از طرف سایت جی‌سی‌ام آرنا آمده، توضیح می‌دهد بعید است M9 تنها محصول موجود در مراسم امشب باشد ولی حدس خودش ارائه محصولی در زمینه فناوری‌های پوشیدنی بود. بطری‌های آب روی تمام صندلی‌ها لوگوی اچ‌تی‌سی را دارند و صفحه‌نمایش غول‌پیکر انتهای سالن تصاویر نامفهوم ولی سرگرم‌کننده هندسی را نمایش می‌دهند. مراسم با نمایش شعار «آرمانشهر در حال توسعه» آغاز می‌شود و نشانه آن هم صدای بم «رابرت داونی جونیور» هنرپیشه مشهور هالیوودی و سفیر اچ‌تی‌سی است که روی ویدئو خوشحالی شروع به صحبت می‌کند؛ یک مشت بچه آفریقایی که دارند سلفی می‌گیرند و هندی‌هایی که در گروه‌های بزرگ دست‌افشانی می‌کنند. نتیجه هالیوودی: ما همه یکی (ONE) هستیم. فیل بلیر مدیر بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای کمپانی که روی صحنه می‌دود، زمینه را برای معرفی پیتر چو فراهم می‌کند که در آن زمان هنوز مدیرعامل اچ‌تی‌سی بود. چو رویکردی فلسفی به جریان دارد:«برای بالا بردن سقف خواسته‌های شما ما سخت‌ کار می‌کنیم تا مرزهای آنچه را انسان و فناوری می‌توانند در کنار یکدیگر تولید کنند، جابه‌جا کنیم. محصولات ما تعالی در مهندسی و طراحی را با یکدیگر درمی‌آمیزند و ما محصولاتی می‌سازیم که طراحی شده‌اند تا دوست داشته شوند.»...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۲۳ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۲۳ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/1xe
آرش برهمندتحریریه

    روزنامه‌نگاری را از ابراراقتصادی شروع کردم و مدت کوتاهی در شرق، همشهری نوشتم و در برنامه‌های تلویزیونی فناوری اطلاعات کار کردم. در مورد فناوری و تاثیرش بر زندگی و کسب و کار می‌نویسم و تاریخ شفاهی و استارت‌آپ‌ها از حوزه‌های مورد علاقه من هستند. معتقدم رسانه پل مهمی است میان انسان‌ها، تصمیم‌سازها و کسب و کارهای جهان امروز.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو