skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

نماد اعتماد را رتبه‌بندی می‌کنیم

۲۴ بهمن ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۱۴ دقیقه

شماره ۶۵

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

برخلاف ظاهر خیلی خشک و رسمی‌اش لحن شوخ و طنازی دارد. به سادگی شوخی می‌کند و از اینکه با خودش شوخی شود نیز ابایی ندارد. علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، جزو نسل جدید مدیران دولتی ایران است. گوش می‌کند، تحلیل می‌کند و به شما پاسخ می‌دهد. شاید آن پاسخ چندان پاسخ مورد علاقه شما نباشد اما به گونه‌ای آن را بیان می‌کند تا شما آن را بپذیرید، هرچند نظر مخالف شما را نیز در آرامش گوش می‌دهد. او در جایی از گفت‌وگو گفت: «به من مدیر نگویید، من ترجیح می‌دهم مهندس باشم تا بتوانم یک پروژه را پیش ببرم.» من نیز به طنز پاسخ دادم اما بهتر است شما همان مدیر بمانید؛ ما مهندس زیاد داریم، شاید مدیر کم داشته باشیم. او نیز با لحنی شوخ پاسخ داد: «پس من ترجیح می‌دهم مهندس مدیر باشم.» با علی رهبری در مورد نماد اعتماد الکترونیکی و چالش‌های آن و همچنین آینده‌اش به گفت‌وگو نشسته‌ایم. در این گفت‌وگو بهنام امیری معاون تسهیل تجاری توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز ما را همراهی می‌کرد.می‌توانید در زیر این گفت‌وگو را بخوانید:

روزهای ابتدایی شروع کارتان اشاره کردید که می‌خواهید مدل نماد اعتماد را تغییر دهید و چارچوب جدیدی برای آن در نظر خواهید گرفت تا بهتر از گذشته عمل کند و نواقصش برطرف شود. در شرایط فعلی به نتیجه مشخصی در مورد نماد اعتماد رسیده‌اید؟ روش ما حل مساله است. باید اول مساله را تعریف کنیم سپس آن را تحلیل و راهکارهای مختلفی برایش طراحی کنیم. من در ذهنم بین مقام فکر و طراحی گزینه و مقام تصمیم‌گیری و اجرا تفاوت قائل هستم. در طول این گفت‌وگو عمدتاً در مقام طراحی گزینه‌های مختلف صحبت می‌کنیم. در این مدت تقریباً مشکلات نماد برایمان مشخص شده است، البته دوستان قبل از استقرار من نیز در مرکز کارهایی را انجام داده بودند اما به نظر می‌رسد به دلیل مشغله زیاد به یک اجماع برای اجرایی شدن آن نرسیده بودند. پس از مشکلاتی که درباره سکه ثامن به ‌وجود آمد مشخص شد که باید سریع‌تر عمل کنیم. یکی از مشکلاتی که شناسایی کرده‌ایم این است که خصوصیت مشترک تعدادی از تخلفات، نوع خاصی از معامله یعنی پیش‏فروش و پیش‏خرید است. یک راهکار اولیه که برای رفع این مشکل به ذهن‌مان رسیده این است که در زمینه پیش‌فروش کالا اعتبارسنجی خاصی در خصوص فروشنده کالا صورت گیرد و به خریدار اطلاع دهیم سایت یا فروشنده‌ای که از او پیش‌خرید می‌کند چقدر اعتبار دارد و خریدار با چه میزان ریسک مواجه می‌شود. در حال امکان‌سنجی ایجاد یک سامانه پیش‌فروش کالا هستیم تا ببینیم از طریق این سامانه می‌توانیم آن را مدیریت کنیم یا اینکه ظرفیت پیش‌فروش فروشنده را چگونه مدیریت کنیم. این سامانه به نماد اضافه خواهد شد؟ احتمالاً چیزی جدا از نماد است. چیزی شبیه پیش‌فروش خودرو، موضوعی که در شرایط فعلی هم داغ است که آیا واردکنندگان یا تولیدکنندگان خودرو اجازه داشتند این میزان پیش‌فروش انجام دهند در شرایطی که اجازه واردات یا توان تولید...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۶۵ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۶۵ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/bw

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو