skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

رئيس مركز توسعه سيستم‌ها و فناوري اطلاعات سازمان برنامه و بودجه كشور:

بودجه سال ۹۸ با سامانه جامع بودجه اجرایی خواهد شد

بهناز توحیدی نویسنده میهمان

۹ تیر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۱۱ دقیقه

شماره ۵۸

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

حسن روحانی در دولت یازدهم و حال در دولت دوازدهم بر شفاف‌سازی امور برای کاهش فساد اداری تاکید کرده است. ایجاد شفافیت در بودجه ۹۷ یکی از اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته. سازمان برنامه و بودجه نیز سامانه جامع بودجه را در این خصوص راه‌اندازی کرده است. البته این سازمان علاوه بر برنامه‌ریزی در مورد بودجه وظایف دیگری را نیز بر عهده دارد که در گفت‌وگو با مريم زينالي، رئيس مركز توسعه سيستم‌ها و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه كشور، به آنها پرداخته‌ایم. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

سازمان برنامه و بودجه وظیفه هماهنگی و برنامه‌ریزی بودجه کشور را دارد. در این خصوص به تازگی سامانه‌ جامع بودجه نیز راه‌اندازی شده. این سامانه چیست و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ در ابتدا مقدمه‌ای در مورد وظایف سازمان برنامه و بودجه بگویم؛ سازمان برنامه و بودجه چهار وظیفه عمده برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، نظارت، امور نظام فنی و اجرایی کشور را بر عهده دارد. مرکز توسعه سیستم‌ها و فناوری اطلاعات در راستای استقرار دولت الکترونیکی و شفاف‌سازی و استقرار سلامت اداری سامانه‌هایی راه‌اندازی کرده است. سامانه‌هایی که گاه مستقل کار می‌کنند و سامانه‌هایی که با دستگاه‌های دیگر ارتباط دارند. در مورد سامانه بودجه ما بیش از ۱۴ زیرسامانه داریم که با یکدیگر در تعامل‌اند. در راستای تحقق اهداف، سیاست‌ها و همچنین ماموریت‌های اصلی خود در نظام بودجه‌ریزی کشور و به موازات آن به‌کارگیری فناوری‌های نوین، درصدد راه‌اندازی سامانه جامع بودجه کشور به عنوان یکی از برنامه‌های آینده خود بودیم. طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌ها به صورت جامع و یکپارچه موجب سهولت در انجام فرایندهای سازمانی، گردش آسان اطلاعات و در نتیجه افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد خواهد بود و همچنین جامعیت و یکپارچگی سامانه‌ها امکان اخذ انواع گزارش‌های مدیریتی و تحلیلی از اطلاعات بودجه را فراهم خواهد کرد. بنابراین در فاز اول راه‌اندازی سامانه جامع بودجه از دی‌ماه سال 1395 طراحی و تولید زیرسامانه تدوین لایحه بودجه در دستور کار این مرکز قرار گرفت. البته در این فاز ضمن یکپارچه‌سازی اطلاعات پایه به طراحی و تولید فرایندهای پیش‌بینی منابع و مصارف کلان کشور، تدوین بودجه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و همچنین بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد پرداخته شد. امیدواریم بتوانیم لایحه بودجه سال ۹۸ را با این سامانه اجرایی کنیم. پس از آن نظارت بر مراحل مبادله، موافقت‌نامه، تخصیص و اعتبار از طریق این سامانه صورت می‌گیرد. این سامانه برای عموم مردم نیز در دسترس است؟ همان‌طور که می‌دانید سازمان برنامه و...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۵۸ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۵۸ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/hg
بهناز توحیدینویسنده میهمان

    سال ۸۷ به امید تغییرات بسیار در جامعه‌ام رشته علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری را برگزیدم. به صورت پراکنده در همشهری و مجله فرهنگ وسینما می‌نوشتم. اما همواره فکر و ذکر منِ تازه‌کار پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی می‌گذشت. تا اینکه سال ۹۵ وارد پیوست شدم و به واسطه پیوست پا به دنیای بیکران فناوری گذاشتم و عاشقش شدم.

    تمام مقالات

    0 نظر

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    برای بوکمارک این نوشته
    Back To Top
    جستجو