skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

۴۰ محصول های‌تک مخابراتی ۲۲ بهمن‌ماه رونمایی می‌شود

تحریریه پیوست

۱۴ آذر ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

دبیر سندیکای صنعت مخابرات، در گفت‌وگو با پیوست اعلام می‌کند در سال جاری ۳۲ محصول با فناوری پیشرفته (High tech) در حوزه تجهیزات مخابراتی تولید شده است که تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری  تعداد آنها به ۴۰ محصول خواهد رسید.

پیش‌تر همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تلکام دبیر سندیکای صنعت مخابرات از رونمایی ۲۶ محصول های‌تک در زمینه تجهیزات مخابرات خبر داده و پیش‌بینی کرده بود تا پایان امسال تعداد این تولیدات به ۴۰ محصول می‌رسد.

فرامرز رستگار با اشاره به اینکه میزان صادرات تجهیزات مخابراتی ایران به کشورهای همسایه سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار بوده است، درباره متغیر بودن رقم صادرات این محصولات به پیوست می‌گوید: «این صادرات از هیچ برنامه‌ریزی خاصی تبعیت نمی‌کند. در حالی که می‌توانستیم رقم آن را بسیار بالاتر ببریم.»

 دبیر سندیکای صنعت مخابرات تصریح می‌کند: «افزایش میزان صادرات محصولات مخابراتی چند پیش‌نیاز دارد از جمله اینکه اپراتورهای ارتباطی ما مانند اپراتورهای مطرح کشورهای همسایه یک سرمایه‌گذار خارجی بزرگ و باتجربه در کنار خود داشته باشند.» به گفته او این اپراتورهای خارجی یک زنجیره تامین تجهیزات دارند و سعی می‌کنند از منابع مشخصی خرید کنند تا هزینه تامین کالا ارزان تمام شود.

رستگار با اشاره به اینکه اپراتورهای ارتباطی ما ظرفیت، گستره جغرافیایی و سایت‌های متعددی دارند و از این منظر جزو اپراتورهای بزرگ دنیا تلقی می‌شوند، در انتقاد از رویکرد برون مرزی آنها اعلام می‌کند:‌ «هیچ‌یک از اپراتورهای ما پای خود را از ایران بیرون نگذاشته‌اند  و با اپراتورهای کشورهای دیگر مشارکتی نکرده‌اند. در حالی که اگر شرکت زیرساخت یا هریک از این اپراتورها در خارج از ایران پروژه بگیرند، این محصولات و تجهیزات را نیز به همراه خودشان به آن کشورها خواهند برد. همین موضوع حجم صادرات تجهیزات مخابراتی ما را بسیار بالاتر خواهد برد.»

دبیر سندیکای صنعت مخابرات با یادآوری اینکه رقم ۳۰ میلیون دلار صادرات تجهیزات مخابراتی بدون حضور و مشارکت اپراتورها در پروژه‌های خارجی و صرفا از طریق فروش به اپراتورهای متفرقه حاصل شده است، می‌گوید: «محصولات ما از نظر کیفیت یا زمان‌بندی تحویل یا قیمت با سایر کشورها تفاوت فاحش دارد و به همین دلیل توانسته‌ایم محصولات خود را به فروش برسانیم. اما اگر از ما بپرسند تا سال آینده میزان صادرات تجهیزات مخابراتی رشد خواهد کرد یا نه، اصلا مشخص نیست و نمی توانیم برنامه ریزی خاصی روی آن انجام دهیم.»

http://pvst.ir/5mf

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو