skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

شبانه‌های پیوست

تحریریه پیوست

مدیرعامل ایرانسل: سهم ما از بازار سیم‌کارت ۴۳ درصد است

تحریریه پیوست

۲۹ مهر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۶ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۵ تیر ۱۳۹۹

ایرانسل، ۴۳ درصد بازار سیم‌کارت تلفن همراه ایران را در اختیار دارد. به گزارش پیوست، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم اپراتور دوم تلفن همراه ایران، از بازار سیم‌کارت، ۴۳ درصد، سهم اپراتور اول، ۵۲ درصد و رایتل نیز ۵ درصد است. این در حالی است که مدیرعامل همراه اول در مجمع عمومی سهامداران ایران شرکت که بهار امسال برگزار شد، سهم اپراتور اول را ۵۹ درصد اعلام کرده بود.

ایرانسل، ۴۳ درصد بازار سیم‌کارت تلفن همراه ایران را در اختیار دارد.
به گزارش پیوست، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم اپراتور دوم تلفن همراه ایران، از بازار سیم‌کارت، ۴۳ درصد، سهم اپراتور اول، ۵۲ درصد و رایتل نیز ۵ درصد است. این در حالی است که مدیرعامل همراه اول در مجمع عمومی سهامداران ایران شرکت که بهار امسال برگزار شد، سهم اپراتور اول را ۵۹ درصد اعلام کرده بود.

مدیرعامل ایرانسل که در مراسم سیزدهمین سالگرد آغاز به کار اپراتور دوم تلفن همراه ایران سخن می‌گفت، تعداد مشترکان فعال ایرانسل در ۹۰ روز اخیر را ۵۰ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: «۸۹ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ۲.۷۵ ایرانسل، ۲۷ میلیون نفر تحت پوشش شبکه نسل ۳ و ۱۸ میلیون نفر نیز تحت پوشش شبکه نسل ۴ ایرانسل قرار دارند.» به گفته عباسی آرند، شبکه TDLTE ایرانسل در ۱۹۵ شهر فعال است و ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

مدیرعامل ایرانسل درخصوص پوشش شبکه روستایی این اپراتور نیز اعلام کرد: «در توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، شبکه کوه نور که شبکه اختصاصی روستایی است با شبکه ایرانسل ادغام می‌شود و بدین ترتیب حدود هزار روستا به پوشش شبکه ایرانسل افزوده خواهند شد.»

رومینگ در اربعین

به گفته مدیرعامل ایرانسل، از روز اول ماه صفر (۸ مهر ماه) تا اربعین (۲۷ مهر) یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک ایرانسل از رومینگ بین‌المللی این اپراتور در سفر به کشور عراق استفاده کرده‌اند که رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. این مشترکان، ۳۶ ترابایت دیتا در این روزها استفاده کرده‌اند.

عباسی آرند درخصوص درخواست وزیر ارتباطات برای محاسبه اینترنت استفاده شده از سوی زائران عتبات در قالب بسته نیز گفت: «در حال محاسبه میزان دیتای مصرف شده از سوی هر فرد هستیم تا هزینه‌ها مشخص شود و پس از آن نتیجه را به وزارت ارتباطات اعلام می‌کنیم تا سازوکار محاسبه هزینه‌ها در قالب بسته، مشخص شود.»

مصرف اینترنت

مدیرعامل ایرانسل در خصوص وضعیت مصرف دیتا در شبکه این اپراتور نیز گفت: «مصرف دیتا در مهر امسال رکورد روزانه ۶۲۰۰ ترابایت را ثبت کرد و در سال نیز از مرز ۱.۶۷ اگزابایت گذشته است؛ اما با وجود افزایش تعداد مشترکان و مصرف بیشتر، افت کیفیت نداشته‌ایم و متوسط سرعت شبکه 4G ایرانسل ۳۵ مگابیت بر ثانیه است که براساس محاسبات، بیشتر از سایر اپراتورها است.»

سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیاء

عباسی آرند، بالا رفتن ارز و افزایش هزینه‌ها را یکی از عواملی دانست که علاقه برای فعالیت در زمینه اینترنت اشیاء را کم کرده است؛ اما با این وجود او اعلام کرد ایرانسل در قراردادی با شرکت کنتورسازی اکباتان که در همدان مستقر است، تصمیم دارد هزار کنتور گاز هوشمند تولید کند که در صورت موافقت شرکت گاز، این کنتورها به صورت پایلوت در همدان استفاده خواهند شد.

او همچنین از انعقاد قراردادی با شهرداری مشهد برای پیاده‌سازی ۵۰۰ سنسور پارکینگ هوشمند در این شهر خبر داد.

به گفته او، با وجود بازگشت تحریم‌ها، تمایل شرکت‌های خارجی برای تأمین تجهیزات و سنسورهای مربوط به اینترنت اشیاء در ایران کم شده و به همین دلیل، ایرانسل در تلاش است سنسورهای لازم را به کمک تولیدکنندگان داخلی، تأمین کند.

پرداخت به دولت

مدیرعامل اپراتور دوم اعلام کرد این اپراتور در طول ۱۳ سال فعالیت خود به صورت مستقیم ۳۲۱ هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم به دولت پرداخت کرده است که تسهیم درآمد، حق فرکانس و… را شامل می‌شود. به گفته او این اپراتور در مجموع به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به دولت پرداخت کرده است.

حمایت‌ها

عباسی آرند درخصوص طرح هواداری و کمک مردم به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از طریق سامانه ایرانسل، گفت: «از سال ۹۶ که ما زیرساخت این طرح را در اختیار باشگاه‌ها قرار دادیم تا امروز ۱۵۱ میلیارد تومان به این باشگاه‌ها پرداخت شده است؛ اما از آنجا که در برخی از مقاطع مانند ابتدای فصل فوتبال، هزینه‌های باشگاه‌ها زیادتر است، ایرانسل مبلغی را به این باشگاه‌ها پرداخت می‌کند تا در طول سال، از درآمدهای سامانه تأمین شود که اکنون ۴۴ میلیارد تومان از این رقم، هنوز مستهلک نشده است.» به گفته او ایرانسل به جز هزینه‌های نگهداری و فنی، از این سامانه، پولی برداشت نمی‌کند.

او همچنین اعلام کرد در حال مذاکره با پیام‌رسان گپ هستند تا یک پیام‌رسان بومی پرطرفدار ایجاد کنند. مدیرعامل ایرانسل درباره سرمایه‌گذاری این شرکت در استارت‌آپ‌ها و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا نیز گفت: «در صندوق نوآفرین که ایجاد شده، سهامدار هستیم. همچنین با کمک معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت چند سهامدار دیگر، در حال تأسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) هستیم.»

سهامداری اسنپ

مدیرعامل اپراتور دوم در پاسخ به سئوالی در خصوص موضوع ایجاد انحصار از سوی اسنپ در بازار گفت: «مجموعه ام‌تی‌ان-ایرانسل ۶۰درصد سهام گروه اسنپ را در اختیار دارد و اسنپ نیز ۸۰ درصد بازار تاکسی‌های آنلاین را از آن خود کرده است. با این وجود ما با انحصار مخالف هستیم و از اساس، اپراتور دوم در زمان آغاز به کار خود، انحصار سیم‌کارت تلفن همراه را از بین برد.»
به گفته عباسی، اسنپ هم‌اکنون ۲ میلیون سفر در روز را با حدود ۱.۵ میلیون راننده انجام می‌دهد.

حاشیه‌های VAS

موضوع خدمات ارزش افزوده (VAS) یکی از مسائل پرسروصدای این روزها است. عباسی در این رابطه اعلام کرد خدمات ارزش افزوده سهم بزرگی در درآمدها اپراتورهای تلفن همراه ندارند و بخش بزرگی از درآمدهای این سرویس، به تولیدکنندگان محتوا تعلق می‌گیرد و دولت نیز مانند سرویس‌های دیگر، حدود ۳۲ درصد از درآمدها این سرویس را دریافت می‌کند.
او همچنین خبر داد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خطاب به سران قوا، خواستار حل این مسئله شده است.

حضور در ارتباطات ثابت

عباسی در پاسخ به سوال پیوست درخصوص خرید بخشی از سهام یکی از شرکت‌های FCP از سوی ایرانسل که پیش از این مطرح شده بود، گفت: «مذاکراتمان ادامه دارد؛ اما به مشکلی برخوده‌ایم که باعث شده است، کار نهایی نشود. در هر صورت رویکرد ما حرکت به سمت FMC (همگرایی ارتباطات ثابت و همراه) است تا بتوانیم خدمات متنوعی ارائه بدهیم.»

او با دفاع از رویکرد ایرانسل، گفت: «با توجه به تعرفه دیتای همراه، اوضاع اپراتورهای ثابت خوب نیست؛ اما ما امیدواریم با افزایش تعرفه دیتای همراه، وضعیت تغییر کند.» عباسی آرند تعرفه دیتای تلفن همراه ایران را کمترین تعرفه در دنیا پس از کشور هند اعلام کرد.

همکاری با ام‌تی‌ان

یکی دیگر از موضوعاتی که مدیرعامل ایرانسل به آن اشاره کرد، خروج سود شریک خارجی این اپراتور (ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی) از کشور است که با توجه به بازگشت تحریم‌های بانکی با مشکل مواجه شده است. عباسی در این رابطه گفت: «توافق شده است که این پول در قالب وام به ما پرداخت شود. این کار نیاز به مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران دارد که در انتظار تائید آنها هستیم. این وام با سود ۱۲درصد و به صورت ریالی خواهد بود.»

http://pvst.ir/69g

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو