skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

وزیر ارتباطات دلیل اختلال اینترنت را تشریح کرد

تحریریه پیوست

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که مشکل اختلال اینترنتی که کاربران در ۲ ماه گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اند ربطی به مشکل زیرساخت برای تامین پهنای باند نداشته و به خاطر یک ناهماهنگی در زیرساخت برای تمدید خرید پهنای باند کشور برای مدت کوتاهی با قطع و وصل در شبکه اینترنت مواجه بوده است.
محمدجواد آذری جهرمی، در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال پیوست در مورد اختلال‌های اخیر اینترنت کشور گفت: «این اختلال‌ها به خاطر مشکل در تمدید قرارداد شرکت ارتباطات زیرساخت با تامین کننده پهنای باند خارجی به وجود آمده است.»
به گفته او به دلیل وجود یک ناهماهنگی با پایان قرارداد زیرساخت با تامین‌کننده خارجی این شرکت خارجی برای بالا بردن قیمت ۲۰۰گیگ اینترنت زیرساخت را قطع و همین مسئله نیز باعث اختلالی در شبکه شده است.
او این اتفاق را خلاف مقررات دانست و اعلام کرد:‌ «طبق مقررات زیرساخت باید چند برابر ظرفیت فروخته شده پهنای باند خود ظرفیت موجود داشته باشد. از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که گزارش این اتفاق را به من اعلام کرده‌اند نیز خواسته‌ام با این شرکت به دلیل مشکل به وجود آمده برخورد کند. از زیرساخت هم می‌خواهم بیشتر در مورد موضوعات مربوط به این شرکت شفاف باشد.»
از اواسط فروردین ماه سال جاری بسیاری از کاربران و کسب‌وکارهای اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی خبر از اختلال و قطع و وصلی بالا در شبکه اینترنت کشور را می‌دادند. در همان زمان و با پیگیری پیوست از شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت هرگونه اختلال در شبکه اینترنتی را رد کرد. همچنین در همان زمان برخی شرکت‌های اینترنتی در گفت‌وگو با پیوست این ادعا را مطرح کردند که مشکل شرکت ارتباطات زیرساخت در تامین پهنای باند بین‌المل مورد نیاز کشور باعث ایجاد این اختلال‌ها در کشور شده است. آنها مدعی شده بودند که زیرساخت برای کنترل میزان مصرف پهنای باند کشور، پورت‌های مورد استفاده VPN را محدود کرده تا از این طریق نیز جلوی استفاده بیش از حد پهنای باند بین‌الملل در کشور گرفته شود.
اما حالا وزیر ارتباطات تمامی این اظهارات را رد می‌کند و معتقد است اگر شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد نحوه فعالیت خود با مردم شفاف باشد چنین شایعاتی مطرح نمی‌شود.

http://pvst.ir/5xv

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو