skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

طرح تسهیل فعالیت استارت‌آپ‌ها به زودی تدوین می‌شود

تحریریه پیوست

۱۴ آبان ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸

طرح تسهیل فعالیت کسب و کارهای نوپا توسط فراکسیون زیست بوم فناوری و نوآوری مجلس تهیه می‌شود.
به گزارش پیوست رئیس این فراکسیون با تایید این خبر گفت: این طرح تا ۲ هفته دیگر با جمع‌آوری نظرات بخش‌های درگیر با این موضوع تهیه خواهد شد.

فاطمه حسینی در مورد این طرح و مراحل تهیه آن گفت: «فراکسیون زیست بوم فناوری و نوآوری مجلس جلسه‌ای را به منظور تهیه طرحی برای فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار کرد. در این جلسه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فناوری و اطلاعات و ارتباطات، مرکز پژوهش‌های مجلس، دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و دفتر فناوری مرکز پژوهش ها حضور داشتند.»

او ادامه داد: «در آن جلسه  تکالیفی برای هر کدام از دستگاه‌ها تعیین و به آنان محول شد. همچنین زمانی را نیز به منظور ارائه تکالیفشان به فراکسیون تعیین کردیم امروز یعنی ۱۴ آبان ماه این زمان به پایان می‌رسد و دستگاه‌ها باید گزارش‌ها وموارد محول شده به آنان را به ما ارائه دهند.از همین رو تا ۲ هفته آینده با جمع‌آوری نظرات و گزارش‌ها طرحی جامع و کامل در زمینه فعالیت کسب و کارهای نوپا تهیه و تدوین می‌شود.»

او در خصوص هدف تهیه این طرح، گفت: «این طرح قرار است برای حمایت و تسهیل فعالیت استارت آپ ها تهیه شود. طیف وسیعی از چالش‌ها برای فعالیت این نوع کسب و کارها وجود دارد که همه انها را نمی‌توان در یک طرح گنجاند. اما سعی می‌کنیم به برخی از آن چالش‌ها بپردازیم. هدف ما این است تا این طرح زمینه‌ای برای رشد استارت‌آپ‌ها فراهم کند.»
براساس گفته‌های حسینی هنوز بر سر مواد این طرح مناقشه وجود دارد و در جلسات گوناگون با حضور دستگاه‌های ذیربط در موردآنها بحث می‌شود تا به جمع بندی مشخص برسند.
حسینی در مورد اینکه آیا در جلسات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپها هم حضور داشتند، گفت: «در جلسه‌ای که برای تهیه طرح تشکیل داده بودیم، استارت آپها حضور نداشتند. آن جلسه، جلسه کارشناسی بود. وقتی طرح کامل و پخته‌تر شد از نظرهای استارت‌آپها نیز بهره‌مند می‌شویم. تا زمان اعلام وصول طرح در مجلس فرصت برای تکمیل و اعمال نظرات همه ذینفعان وجود دارد.»

او ادامه داد: «البته پیشتر با استارت آپها جلسات گوناگون داشتیم. ۲ جلسه در هیات رئیسه با حضور استارت‌آپها و تامین اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد. دوباره در معاونت علمی و فناوری پیش از تشکیل فراکسیون با آقای ستاری جلساتی داشتیم. بنابراین کم و بیش با چالش‌ها و مشکلات کسب و کارها آشنا هستیم.»

http://pvst.ir/6pt

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو