skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

۹۷؛ سال شانس برای بازی‌های موبایلی ایرانی

تحریریه پیوست

۱۳ فروردین ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۶ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

وقتی اهل بازی باشید دیگر برایتان فرقی نمیکند که دستگاهی که برای این کار در اختیار دارید یک آیفون باشد یا آی پد و حتی یک دستگاه اندرویدی. در واقع بهترین نکته در مورد گوشیهای هوشمند و یا تبلتها این موضوع است که فرقی نمیکند که از کدام یک از این دستگاهها استفاده میکنید، نکته مهم این است که برای همه این دستگاهها بازیهای سرگرمکننده و جذاب وجود دارد.
به گزارش پیوست، گزارشهای مختلف نشان میدهد که تولید بازیبرای گوشیهای هوشمند و تبلت از تعداد تولید بازیهای کامپیوتری هم پیشی گرفته و در همین زمینه تعداد کاربرانی که تمایل به استفاده از بازی به کمک این دستگاههای هوشمند همراه را دارند بیشتر هم شده است. صنعت بازی روی گوشی و تبلت به یک صنعت پولساز برای صاحبان این کسب و کارها تبدیل شده، به طوری که حالا بسیاری از کسبوکارهای مختلف ایرانی هم در زمینه پا گرفتهاند که اتفاقا توانستهاند موفقیتهای قابل توجهی هم در بازار پیدا کنند. 
حالا برخی بازیهای موبایلی ایرانی توانستهاند به‌ دلیل سبک و سیاق بازی و بعضی دیگر به دلیل گرافیک و کاراکترهای دوستداشتنیشان مورد توجه کاربران قرار بگیرند. در گزارشی ۳ بازی  موبایلی پرطرفدار در سال ۹۷ را بررسی کردهایم و اینکه این بازیها قرار است در سال ۹۸ با دریافت بهروزرسانیهای مشخص چه پیشرفتهای داشته باشند.

آمیرزا

بدون شک معروفترین و پرطرفدارترین بازی موبایلی در سال گذشته بازی آمیرزا بوده استاین بازی در سال ۹۷ توانست به رکورد ۵ میلیون دانلود در کافه بازار برسد و طبق گفته سازندگان بازی آمیرزا نزدیک به ۱۷ میلیون ثبت‌نام و دریافت را خارج از بستر کافه بازار داشته استطبق گزارش مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) نیز از ابتدای خرداد ماه تا انتهای دی ماه ۱۳۹۷، در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۳۲۴ کاربر در سامانه آنالیتیکز برای این بازی ثبت شدهاند.

این بازی با موضوع کلمهسازی و حدس کلمات توسط تیم «توسعه نردبان اندیشه فردا» ساخته شده و بعد از بازی باقلوا دومین بازی این استودیوی بازیسازی است. در این بازی با حدس زدن کلمات از میان حروف به همریخته میتوان سکه گرفت و به مرحلههای بالاتر راه یافت. در مراحلی هم که حدسزدن کلمات جدید سخت و دشوار میشود میتوان با خرج کردن سکهها در بازی از گزینه راهنما بهره برد.
آمیرزا بهتازگی دو بازی دیگر در همان سبک حدس کلمات به منوی اصلی این بازی اضافه کرده که میتواند باعث افزایش سکههای کاربران برای انجام بازی اصلی شود. سازندگان این بازی در سال ۹۸ از به روز رسانی بزرگ برای آمیرزا خبر دادهاند. این بهروز رسانی شامل اضافه شدن بخش آنلاین رقابتی است که ۲ نفر میتوانند مقابل یکدیگر به صورت آنلاین مسابقه دهند. در این رقابت آنلاین برای کاربران امکانات بیشماری چون قابلیت گفتوگو با دیگران، دوستان و بازی گروهی در نظر گرفته شده است.

کوییز آف کینگز

بازی دیگری که علیرغم نام سخت غیرایرانی محبوبیتی میلیونی بین ایرانیها پیدا کرد، بازی آنلاین «کوییز آف کینگز» است. این بازی که چند سالی است مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته در واقع ایده کارمندان زودفود سابق (اسنپ فود) با کپی برداری از  یک بازی نروژی است؛ که توانست در کشور آلمان بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال جذب کند. کوییز آف کینگ با کپیبرداری از این بازی نروژی با موفقیتی عجیب در بازار ایران هم روبهرو شد تا جایی که این بازی به آمار ۱۱ میلیون ثبتنام و ۳۰۰ هزار کاربر فعال روزانه رسیده است.
بازی کوییز آف کینگز یک بازی مسابقه‌ای آنلاین و پاسخ به مجموعه سوالات مختلف است. بازی به این صورت است که بعد از مشخص شدن حریف آنلاین، به صورت مشابه سوالاتی از هردو بازیکن پرسیده میشود و هر فرد که بیشتر به سوالات پاسخ دهد برنده بازی میشود. هر کاربر بهصورت پیشفرض میتواند تنها ۵ بازی همزمان داشته باشد. با برنده شدن در هربازی تعداد سکه و امتیاز در جدول کاربران بیشتر میشود.

علاوه بر اینکه در به روز رسانی جدید بسیاری از مشکلات و باگهای گزارش شده در این بازی رفع شده است، بازی جدید تیم به نام «کوییزشو» نیز منتشر شده است. کوییزشو نیز مسابقهای در حوزه اطلاعات و دانستنیها است. این بازی یک مسابقه زنده اطلاعات عمومی است و بازیکنها باید سر ساعت مشخص وارد اپلکیشن شوند. در این بازی هر کاربر باید به ۱۲ سوال پاسخ دهد تا امکان برنده جوایز نقدی را داشته باشد. برای پاسخ به هر سوال تنها ۱۲ ثانیه وقت لازم است. اگر بازیکن به یک سوال نیز پاسخ اشتباه داد یا در زمان مشخص شده پاسخ سوال را ندهد از مسابقه حذف خواهد شد.

پسرخوانده

یکی دیگر از بازیهای موبایلی ایرانی که توانست سال گذشته نظر بسیاری از کاربران و البته منتقدان بازی را به خود جلب کند بازی «پسر خوانده » است. پسرخوانده را میتوان یکی از نمونههای خوب بازی ایرانی در سبک استراتژیک با کاراکترهای کاملا ایرانی دانست. سازنده این بازی استودیو بازیسازی پاییزان است که تاکنون بازیهای گوناگونی چون «مگنیس» را برای بازیکنان ایرانی منتشر کرده است.
در این بازی، بازیکنان باید با کاراکترهای متنوعی که در بازی وجود دارد، تیم خلافکار خود را شکل دهند و در مناطق گوناگون با تیمهای دیگر مبارزه کنند. در طول بازی نیز میتوانند شخصیتها و انرژیهای خود را ارتقا دهند و از فروشگاه داخل بازی امکانات و بستههایی را برای پیشرفت سریعتر خریداری کنند. این بازی کاراکترهای فراوانی دارد که هرکدام داستانی دارند. به گفته محمد زهتابی، سازنده پسرخوانده، هر ۴۰ روز یک بار یا هر دو ماه یک بار قهرمانان و مناطق جدید به بازی اضافه میشود. در سال جدید نیز شخصیتی به نام « تاکایا تاتسو»، سامورایی ژاپنی وارد این بازی میشود. در اردیبهشت ماه نیز کاراکتر زنی به نام «زینب دلربا» که یک آرایشگر و اینفلوئنسر اینستاگرامی است به قهرمانان این بازی افزوده خواهد شد تا بازی روند متفاوت‌تری پیدا کند.

یکی از جذابترین بهروزرسانیهای پسرخوانده برگزاری تورنمنت در ۵ سبک مختلف است. درگذشته این بازی شامل یک سبک بود که حالا  ۴ سبک دیگر چون سبک شانسی، شانسیانتخابی، انتخاب برای دشمن و انتخابی سختگیرانه نیز به آن افزوده شده است.

در تعطیلات نوروز در این بازی،  هرروز یک تورنمنت برگزار میشود و افرادی که بتوانند هر ۱۲بازی را برنده شوند، جایزه دریافت خواهند کرد، البته با سه باخت نیز حذف میشوند. پس از تعطیلات نیز هفتهای یک بار تورنمنت در این بازی برپا است. به اعتقاد زهتابی این بخش بسیار مورد استقبال بازیکنها قرار گرفته است چون زمانی که گیمرها در این بازیمشغول هستند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

http://pvst.ir/5vf

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو