skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

توضیحات اینستاگرامی وزیر ارتباطات از کاهش کیفیت اینترنت همراه تا بازنگری در پهنای باند فرکانسی اپراتورها

تحریریه پیوست

۳ مهر ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

پخش زنده اینستاگرامی وزیر ارتباطات برای ارائه توضیحات در وضعیت کیفیت شبکه اینترنت شرکتها و اپراتورهای تلفنهمراه کشور در حالی امشب ( ۳ مهر) از حساب کاربری او انجام شد که قطع و وصل مدام پخش صحبتهایش باعث شد تا کاربران تجربه مناسبی از تماشای شفافسازیهایش در این زمینه نداشته باشند.
به گزارش پیوست، کاربران حاضر در این بخش زنده اینستاگرامی وزیر که در ابتدا به حدود ۵ هزار نفر رسید در بخش کامنتها با مورد خطاب قرار دادن محمدجواد آذری جهرمی اعلام کردند که سرعت اینترنتشان آنقدر ضعیف است که امکان مشاهده توضیحات او در مورد وضعیت کیفیت شبکه تلفنهمراه را ندارند.

با این حال جهرمی در این پخش زنده که در حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید به ارائه توضیحاتی در مورد چرایی افت کیفیت در شبکه اینترنت تلفنهمراه پرداخت و در پایان هم او به سوالات برخی از کاربران در مورد وضعیت فیبرکشی در کشور، صحت دستور او برای اهدای ۲۰۰ لپتاپ به دولت، وضعیت فعالیت سرویسهای ارزش افزوده و غیره پاسخ داد.

بازنگری در باند فرکانسی اپراتورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای توضیحات خود با اعلام اینکه کیفیت شبکه جزء حقالناس است از دلیل کاهش کیفیت ارائه اینترنت توسط اپراتورهای تلفن همراه گفت و اینکه بازنگری در پهنای باند فرکانسی اپراتورها در دست بررسی است.

 او با اشاره به وضعیت شبکه اینترنتی در اپراتورهای همراه گفت: «با توجه به گزارشهایی زیادی که از کاربران بابت کیفیت بد شبکه تلفنهمراه دریافت کردم کارگروهی را تشکیل دادیم تا این موضوع به صورت دقیق بررسی شود و حالا نتایج این بررسیها را اعلام میکنماو با اشاره به اینکه هسته اصلی شبکه ارتباطی کشور که مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است در وضعیت استاندارد قرار دارد در مورد کاهش سرعت اینترنت روی تکنولوژی 3G و 4G توضیح داد: «با توجه به نیازی که سیستمهای هواپیمایی کشوری داشت از یک ماه گذشته، مجبور شدیم که میزانی از پهنای باند روی باند ۹۰۰ مگاهرتز را به سیستمهای هواپیمایی اختصاص دهیم

به گفته او این باند فرکانسی برای  ارائه خدمات نسل سوم همراه در اختیار اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) بوده که درنهایت با به اشتراک گذاری آن با سیستم هواپیمایی از کیفیت ارائه خدمات اینترنتی این اپراتور کاسته شده است. او افزود: « خدمات صوت همراه اول هم روی همین فرکانس است که به همین دلیل با اشباع جدی در کانال فرکانسی مواجه شده است. از سوی دیگر مسئلهای که مزید بر علت شده، طرح های تشویقی اپراتورهاست که به صورت رایگان به کاربران داده می شود و ظرفیت کانال فرکانسی را تکمیل میکند

جهرمی همچنین از اقدام در دست بررسی رگولاتوری برای مدیریت فضای فرکانسی اپراتورها تلفن همراه خبر داد و گفت: «در تلاش برای بازنگری پهنای باند فرکانسی هستیم که در اختیار اپراتورهاست. چندان منطقی نیست که شبکهاپراتوری که خالی است پهنای باند فرکانسی وسعیی در اختیار داشته باشد؛ اما در مقابل اپراتوری که مشترکان زیادی دارد با محدودیت دسترسی به پنهای باند در یک باند فرکانسی مواجه باشد.» او تاکید کرد که تغییرات در این زمینه به صورت جدی در دست بررسی رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه است. جهرمی همچنین یادآور شد که افزایش ظرفیت اتصال سایتهای اپراتور به فیبر نوری نیز از دیگر اقدماتی است که در این خصوص برای بهبود کیفیت سرویس اینترنت سیار انجام خواهد شد.

از مبارزه با دزدی دست نمیکشم

اما در پایان این توضیحات،  وزیر ارتباطات در این پخش زنده اینستاگرامی پاسخگو برخی از سوالات کاربران هم بود. جهرمی در واکنش به سوالی در مورد درستی دستور او برای اهدای ۲۰۰ لپتاپ بدون ضابطه به دفتر ریاست جمهوی، پخش شدن چنین خبرهایی را به تصمیماتش برای مبارزه با خدمات ارزش افزودهارتباط داد که از مردم کلاهبرداری میکنند.
به گزارش ایرنا او در این زمینه  گفت: «تصمیم جدی داریم که خدمات ارزش افزوده را پایان دهیم، در این بین ممکن است مشکلاتی هم ایجاد شود، اخباری هم منتشر شود، ما به مبارزه ادامه خواهیم داد. ممکن است فردا بگویند جهرمی قاتل بروسلی است، تا شاید ما عقب نشینی کنیم، اما اصلا چنین نیستوزیر ارتباطات درباره اسنادی که در این زمینه منتشر شده است، با اشاره به این که پیش فاکتور سند قانونی به حساب نمیآید توضیح داد: «ماجرا از این قرار بوده که مدیر مربوطه در نهاد ریاست جمهوری نامهای به شرکت همراه اول میزند و از آنها درخواست می کند با توجه به نوسازی خدمات رایانهای نهاد ریاست جمهوری، همراه اول اسپانسر شود و تعدادی لپتاپ در اختیارشان قرار دهدبه گفته جهرمی مدیر همراه اول در جواب نامه وصولی، اعلام میکند که آمادگی انجام این کار را دارد اما مناسب است که از وزیر ارتباطات هم تاییدی گرفته شود تا این ارتباط همراه اول با نهاد ریاست جمهوری باعث ناراحتی شخص وزیر نشود.

او ادامه داد: «آن زمان من خارج از کشور بودم و مکاتبهای با دفتر من انجام شده است، مدیر دفتر ما هم نامه را برای اقدام لازم به همراه اول فرستاده است. بنابر چارچوبهای اداری، نامه اقدام لازم، به این معنا است که خودتان عمل کنید، منظور این نبوده که وزارت ارتباطات دستور یا درخواست برای انجام این کار داده باشد. » 

وزیر ارتباطات با تاکید اینکه میداند منشا این جریانت کجاست گفت: « ما میفهمیم منظور این صحبتها چیست و منشا این جریانات کجاست، اما از دنبال کردن دزدی که از جیب مردم اتفاق میافتد، دست نمیکشیم و این بحثها را با جدیت دنبال خواهیم کردجهرمی خاطر نشان کرد که موضوع بررسی دقیق در مورد لپتاپها را با جدیت پیگیری و جزییات آن را با مردم در جریان خواهد گذاشت.

ظهر امروز هم محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوالی در مورد اهدای ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ به دولت با تقدیر از دقت نظر رسانه‌ها گفت: «به خاطر ندارم که بنده ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ به دولت هدیه داده باشم. از دفترم خواسته‌ام موضوع را بررسی کند و نتیجه را خواهم گفت. »

http://pvst.ir/675

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو