skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

اخبار

تحریریه پیوست

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران: پیگیر حل مشکلات استارت‌آپ‌ها در مجلس هستیم

تحریریه پیوست

۲۰ آبان ۱۳۹۸

زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی ایران اعلام کرد اتاق بازرگانی در بررسی باب دوم قانون تجارت با عنوان «شرکت‌ها»نقش فعال‌تری خواهد داشت و در جلسات بررسی این بخش از قانون تجارت دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را به گوش نمایندگان می‌رساند.

به گزارش پیوست، حسین سلاح‌ورزی، در نشست خبری «هفته جهانی کارآفرینی» که امروز (۲۰ آبان ماه) در اتاق بازرگانی برگزار شد، در پاسخ به سوال پیوست در مورد اقدامات اتاق بازرگانی در مورد توجه به دغدغه‌های کسب و کارهای نوپا در قانون تجارت گفت: «از قانون تجارت تنها باب اول در صحن علنی تصویب شده و باب دوم آن تحت عنوان «شرکت‌ها» در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی است. با هماهنگی‌هایی که با مجلس شده، قرار است اتاق بازرگانی حضور فعال‌تری در جلسات کمیسیون قضایی و حقوقی در بررسی این لایحه داشته باشد.»

او ادامه داد: «چون کسب‌وکارهای نوپا در باب دوم قانون تجارت جزو ذینفعان محسوب می‌شوند. به همین خاطر سازمان ملی کارآفرینی نیز در جلسات تدوین و تصویب نسخه نهایی این باب به نمایندگی از تشکل‌های نوآوری و دانش‌بنیان حضور خواهد یافت و نظرها و دغدغه‌های شرکت‌های این حوزه را به گوش نمایندگان می‌رساند.»

شهریور ماه سال جاری باب اول قانون تجارت تحت عنوان «قراردادهای تجاری» در صحن علنی مجلس به تصویب رسید. پس از تصویب این بخش از قانون، مدیران شرکت‌های استارت‌آپی به این موضوع اعتراض داشتند که چرا این لایحه بدون در نظر گرفتن دغدغه‌های شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان به تصویب رسیده است. در آن‌زمان افشین کلاهی، عضو کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که کمیسیون اقتصاد نوآوری نامه‌ای در مورد عدم توجه مجلس به دغدغه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در لایحه تجارت تهیه و به رئیس اتاق بازرگانی ارسال کرده است تا به رئیس مجلس فرستاده شود.

حسین سلاح‌ورزی در این نشست همچنین به رویدادها و برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی اشاره کرد و گفت: «از ۱۸ تا ۲۴ نوامبر (۲۶ آبان تا ۳ آذر)  هفته جهانی کارآفرینی نام‌گذاری شده و در سراسر دنیا بیش از ۱۷۰ کشور، ۳۵ هزار رویداد مختلف در حوزه کارآفرینی برگزار می‌کنند. در ایران نیز ما در این هفته نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «در روز ۲۶ آبان که شروع هفته جهانی کارآفرینی است، در همایشی با حضور ۵٠٠ فعال استارت‌آپی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون حقوقی رییس جمهور، نایب رییس مجلس و معاون قوه قضاییه در اتاق ایران به مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌پردازیم.»

نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران هدف از برگزاری این همایش را به اشتراک گذاری تجربه‌ها و نگرش‌های کارآفرینان حوزه استارت آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام و بیان کرد: «علاوه براین همایش قرار است در طول این هفته نشست‌های مختلفی در تهران و مراکز استان‌ها با همکاری وزارتخانه‌های کشور، علوم، صمت، اقتصاد، سازمان فنی و حرفه‌ای، صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین دانشگاه آزاد برگزار کنیم. در مرکز استان‌ها این نشست‌ها با حضور استانداران در قالب صبحانه کارآفرینی برگزار خواهد شد.» 

http://pvst.ir/6q4

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو