skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

رگولاتوری شبکه پایانه‌های فروشگاهی ایجاد می‌شود

۴ دی ۱۳۹۷

زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۳۹۸

سازمان امور مالیاتی مجاز به ایجاد رگولاتوری برای نظارت بر شبکه پایانه‌های فروشگاهی شد.
به گزارش پیوست سازمان امور مالیاتی کشور مجاز شد تا براساس لایحه «پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» به منظور نظارت بر شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی و تنظیم مقررات و تعیین استانداردها نسبت به ایجاد رگولاتوری اقدام کند.
 در چهارمین جلسه رسیدگی به لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مجلس، ۳ ماده دیگر از این لایحه بررسی شد. براساس ماده ۲۷ که امروز به تصویب رسید، سازمان امور مالیاتی مجاز است به منظور نظارت بر شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی اقدام به ایجاد رگولاتوری برای تنظیم مقررات و تعیین استانداردها و شاخص های توسعه نظام شبکه پایانه‌های فروشگاهی و صورت حساب‌الکترونیکی کند.

سازمان امور مالیاتی همچنین براساس تبصره ۲ ماده ۲۵ مکلف به صحت سنجی صورت حساب‌های ثبت نشده برای خزانه داری کل و دستگاه های نظارتی شد. طبق ماده ۲۵ این لایحه پس از انقضای موعدهای زمانی تعیین شده در قانون، صورتحساب‌هایی که در سامانه مؤدیان ثبت نشده باشد، معتبر نبوده و قابل استناد در مراجع قانونی نخواهد بود.
موعدهای زمانی در ماده ۳ این قانون پیش‌بینی شده است. براساس ماده ۳ این لایحه سازمان مالیاتی کشور موظف است حداکثر ظرف ۱۵ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون سامانه مودیان را راه اندازی و امکان ثبت نام مودیان در سامانه و صدور صورت حساب الکترونیکی را از طریق سامانه مذکور فراهم کند.

پیش از به تصویب رسیدن این مواد از ۲۹ ماده لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در جلسه امروز(۴دی) مجلس، نمایندگان در سه جلسه مجزا نیز ماده‌های دیگر این لایحه را بررسی و به تصویب رسانده بودند.

http://pvst.ir/5of

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو