نسخه فیزیکی

  • شهر کتاب مرکزی تهران – خیابان دکتر شریعتی – بالاتر از خیابان استاد مطهری – نبش کوچه کلاته – فروشگاه مرکزی شهر کتاب
  • شهر کتاب کاشانک نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه راه آجودانیه
  • نشر ثالث خیابان کریم‌خان زند، بین خیابان ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۰
  • شهر کتاب سعادت آباد انتهای خیابان ایران‌زمین، جنب فرهنگسرای ابن‌سینا، شهر کتاب ابن‌سینا

مدیر استودیو کاریزما: عامل موفقیت «شاه‌ دزد» داشتن سرمایه‌گذار خوب بود

اشتراک‌گذاری:

بازی‌ موبایلی «شاه‌دزد» که ۴ ماه از منتشر شدن آن در بازار داخلی می‌گذرد، توانسته موفق به کسب جایزه بهترین بازی چند نفره در رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های موبایلی IMGA حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا شود. به گزارش پیوست، این رقابت بین‌المللی یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز در حوزه بازی موبایل است که نسخه جهانی آن نزدیک به ۱۵ سال قدمت دارد و نسخه خاورمیانه و شمال آفریقا این جشنواره IMGA برای چهارمین سال است که برگزار می‌شود.

مدیر استودیو کاریزما و مدیر پروزه بازی «شاه‌دزد»،  تیم حرفه‌ای و سرمایه‌گذار خوب را عامل اصلی موفقیت این بازی در رقابت‌های بین‌المللی بازی‌های موبایلی IMGA اعلام می‌کند. ایمان گلکار در این مورد به پیوست می‌گوید: «مهمترین عامل موفقیت ما در این جشنواره علاوه بر تیم حرفه‌ای داشتن یک سرمایه‌گذار خوب یعنی شرکت سرمایه‌گذاری فیروزه در کنار تیم بود. داشتن یک سرمایه‌گذار خوب باعث شد که دیگر دغدغه‌ای جز تمرکز روی تولید یک بازی با کیفیت را نداشته باشیم.» او یکی دیگر از عوامل موفقیت این بازی را وجود یک منتشر کننده بازی مناسب اعلام کرد و افزود: «در کنار سرمایه‌گذار خوب ما با یک پابلیشر حرفه‌ای یعنی استودیو پاییزان نیز همکاری کردیم که در کارنامه کاری‌شان بازی‌های موفقی مانند «پسرخوانده» را دارند. استفاده از تجربه این گروه به ما در تولید یک بازی باکیفیت بسیار کمک کرد.»

آنطورکه گلکار می‌گوید کار تولید و طراحی بازی «شاه‌دزد» از بهمن سال ۹۶ آغاز شده و در نهایت ۴ ماه پیش از طریق کافه‌بازار در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته و کار روی نسخه ios آن هم در دست انجام است. به گفته او این بازی بیش از ۱۵۰ هزار نصب دارد؛ اما تعداد نصب فعال آن در کشور ۳۰ هزار بار است.

او به این سوال که این بازی روی فروشگاه‌های خارجی مانند گوگل پلی هم قرار گرفته یا خیر پاسخ منفی می‌دهد و دلیل آن را به تحریم‌ها و عدم دسترسی به  یک منتشرکننده قوی در خارج از کشور ارتباط می‌دهد.

گلکار در این زمینه توضیح می‌دهد: «منتشر کردن یک بازی در پلی‌استورهایی مانند گوگل‌پلی و گرفتن کاربر از این طریق بسیار متفاوت است. یکی از دلایلی که هنوز امکان منتشر کردن این بازی روی گوگل‌پلی را پیدا نکرده‌ایم هم به مسائل تحریم ایران باز می‌گردد و اینکه یک پابلیشر قوی در خارج از ایران برای این کار نداریم. » او ادامه می‌دهد: «یک راه حل برای اینکه در خارج از ایران هم امکان عرضه شاه‌دزد را داشته باشیم این است که یک شرکت در خارج از ایران ثبت کنیم که در این زمینه هم باز به دلیل مسائل مختلف با مشکل مواجه هستیم؛ اما با داشتن سرمایه‌گذاری مانند گروه مالی فیروزه در کنار تیم کمی امیدوار هستیم که شاید بتوانیم به زودی این راه‌حل را به اجرا برسانیم.»

گلکار تاکید می‌کند که بعد از کسب این جایزه مهم در رقابتی مانند IMGA حالا قدم بعدی آنها و تمرکزشان منتشر کردن این بازی در بازارهای خارجی خواهد بود.

نسخه خاورمیانه و شمال آفریقا این جشنواره IMGA برای چهارمین سال است که برگزار می‌شود و تاکنون بازی‌های ایرانی توانسته‌اند در این جشنواره مورد توجه داوران بین‌المللی قرار بگیرند. برای نمونه سال گذشته منتخبان سومین دوره از جشنواره بین‌المللیIMGA مشخص شدند که بازی‌سازان ایرانی توانستند از مجموع ۱۱ عنوان جایزه جشنواره، ۷ جایزه را از آن خود کنند.