skip to Main Content
محتوای اختصاصی کاربران ویژهورود به سایت

فراموشی رمز عبور

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

ثبت نام سایت

با شبکه های اجتماعی وارد شوید

عضو نیستید؟ وارد شوید

فراموشی رمز عبور

وارد شوید یا عضو شوید

جشنواره نوروزی آنر

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی:

صاحب پلتفرم و تولیدکننده محتوا هر دو مسئول‌اند

۲۹ آذر ۱۳۹۶

زمان مطالعه : ۱۴ دقیقه

شماره ۵۳

تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۳۹۸

شورای عالی فضای مجازی در ماه‌های گذشته روزهای پرکاری را گذرانده است، از تدوین سند برای پیام‌رسان‌ها گرفته تا نهایی کردن پیوست فرهنگی. اما اینها فقط بخشی از فعالیت‌هایی است که این مرکز طی ماه‌های گذشته انجام داده است. در این مدت شورا تمام مسائل از شناسایی هویت گرفته تا جداسازی جرم از پلتفرم را با هم پیش می‌برد. طبق گفته معاون محتوا، امیر خوراکیان، هم‌اکنون انباری از موضوعات روی میز شورا قرار گرفته که در گذشته به دلیل درگیری‌اش با مسائل حاشیه‌ای نتوانسته به سرعت به آنها بپردازد. طبق گفته او شورا می‌خواهد طی این دو سال حجم زیادی از مسائل را به سرعت حل کند، البته باید توجه کرد که گاهی حل مساله به صورت تمام و کمال نیازمند حل مسائل دیگری نیز هست. درباره اقدامات انجام‌شده در بخش محتوا با معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان، به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در زیر می‌خوانید:

سیاست‌گذاری محتوای فضای مجازی چگونه صورت می‌گیرد؛ در این بخش چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند و چه کسان دیگری در این زمینه دخیل هستند؟ سیاست‌گذاری در فضای مجازی به طور قطع و یقین بر عهده شورای عالی فضای مجازی است. سه کمیسیون در شورا در این خصوص فعالیت می‌کنند: کمیسیون امنیت، تنظیم مقررات و کمیسیون عالی ارتقا و تولید محتوا. سیاست‌گذاری در بخش محتوا بر عهده کمیسیون عالی ارتقا و تولید محتواست. این کمیسیون متشکل از سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با این حوزه است و افراد اصلی در این کمیسیون عضو هستند. البته در مورد هر موضوعی هم که لازم باشد ما افراد مهمانی را از سازمان‌های مربوطه به کمیسیون دعوت می‌کنیم. در این کمیسیون تاکید بر اتفاق نظر درباره بحث‌های کارشناسی است و تلاش می‌کنیم بحث‌ها به گونه‌ای پیش برود که تمام دستگاه‌های مربوطه به باوری در خصوص یک موضوع برسند. چارچوب خاصی در زمینه محتوا در این کمیسیون تعیین می‌شود؟ دو مرحله دیگر قبل از کمیسیون عالی ارتقا وجود دارد که به کارشناسی‌ و پخته شدن بحث‌ها در این کمیسیون کمک می‌کند. یک مرحله «هسته‌های راهبردی» است. در واقع طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین کارهایی‌ که انجام داده‌ایم تشکیل هسته‌های راهبردی بوده است. هسته‌های راهبردی از فرهیختگان دانشگاهی، صاحبان تجربه و صاحب‌نظران در بخش حاکمیتی و خصوصی تشکیل شده‌ است. این هسته در حکم اتاق فکر ماست که به تناسب موضوعات تشکیل جلسه می‌دهند و کمک می‌کنند تا قبل از تشکیل جلسه کمیسیون عالی ارتقا و تولید محتوا مطالعات اولیه‌ای حول موضوعات مورد بحث در این هسته صورت دهیم. مرحله بعدی کمیته‌ها هستند. در این کمیته‌ها نیز در سطح کارشناسی از دستگاه‌های مختلف نمایندگانی را دعوت می‌کنیم و به مباحث می‌پردازیم. در واقع سیر منطقی مطرح شدن یک موضوع در کمیسیون عالی ارتقا و تولید محتوا به این صورت است که ابتدا موضوع در هسته راهبردی مورد مطالعه...

شما وارد سایت نشده‌اید. برای خواندن ادامه مطلب و ۵ مطلب دیگر از ماهنامه پیوست به صورت رایگان باید عضو سایت شوید.

وارد شوید

عضو نیستید؟ عضو شوید

این مطلب در شماره ۵۳ پیوست منتشر شده است.

ماهنامه ۵۳ پیوست
دانلود نسخه PDF
http://pvst.ir/2g1

مهرک محمودی روزنامه‌نگاری را از حوزه سینما شروع کرد و در مدت کوتاهی پس از آن، با این سودا که روزنامه‌نگار باید در تمامی بخش‌ها فعالیت کند براساس یک اتفاق خیلی ساده وارد حوزه اقتصادی شد و در روزنامه‌های صدای عدالت، آزاد، ابرار اقتصادی، فرهنگ آشتی، همشهری اقتصادی و غیره به عنوان خبرنگار فعالیت کرد. همانطور که زندگی همیشه براساس اتفاق‌های ساده جلو می‌رود، فعالیت خود را به صورت نیمه وقت در در هفته‌نامه عصرارتباط در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی آغاز کرد و پس از مدتی این فعالیت نیمه وقت به یک فعالیت تمام وقت تبدیل و ۹ سال به طول انجامید اما باز هم براساس یک اتفاق آنجا را ترک کرد. حال سال‌هاست که پیوست خانه مهرک محمودی است؛ اما تجارت و بانکداری و دولت الکترونیکی تبدیل به حوزه‌های مورد علاقه او شده‌اند.

تمام مقالات

0 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

برای بوکمارک این نوشته
Back To Top
جستجو